15 تا از بهترین GPTها در ChatGPT


۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجاری‌سازی گسترده و بودجه‌های فراوان، باعث شده است تا “استفاده از هوش مصنوعی توسط مردم”، چه در حوزه تخصصی کاری و چه در موارد شخصی، بیش از قبل، پذیرفته شود و همین امر دلیل اصلی سر و صدای زیاد امروزه هوش مصنوعی باشد.

طبق گزارشات سال 2023 موجود در DigitalOcean، حدود 73 درصد فعالان حوزه تکنولوژی، در روزمرگی خود – چه در کار و یا چه در خانه – از راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (machine learning)، ارائه می‌دهند؛ استفاده می‌کنند.

در میان تمام ابزارهای هوش مصنوعی در بازار، ChatCPT که توسط OpenAI ارائه می‌شود؛ با ارائه قابلیت‌هایی مثل منطق خارق‌العاده، امکان ورودی بصری و پاسخ‌دهی تا محدوده حتی 25 هزار کلمه‌ای، کماکان پیشتاز است.

OpenAI امروزه به کاربران پرمیوم ChatGPT این امکان را می‌دهد تا GPTهای خود را ایجاد کنند. GPT یک ورژن شخصی‌سازی شده از ChatGPT است که برای یک کار مشخصی ایجاد می‌شود. کاربران می‌توانند GPTها را بدون هیچ دانش کدنویسی بسازند و حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. این GPTها محدوده گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها، از برنامه‌های کمکی تعاملی – که به کودکان ریاضی یاد می‌دهد – تا ابزارهای آنالیزور داده – که تا حد زیادی در صنعت کارایی دارد – را، شامل می‌شوند. با وجود میلیون‌ها GPT که در دسترس هستند؛ امکانات ChatGPT پایان ندارد.

در همین حین که شما می‌توانید GPT خود را بسازید؛ شاید از قبل یک (یا حتی دو) GPT وجود داشته باشد که دقیقاً همان نیازهای شما را برطرف کند. این مقاله سری به دنیای GPTها می‌زند و به شما کمک می‌کند تا با 15 تا از بهترین GPTها آشنا شوید و در نهایت، خلاقیت و بازدهی خود و تیم‌تان را ارتقا دهید.

GPTها چه هستند؟

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، GPTها یک نسخه شخصی‌سازی‌شده از ChatGPT هستند که شما می‌توانید آن را برای مقاصد خاصی، ایجاد کنید و آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که در زندگی روزمره‌تان، کسب و کار، و یا حتی انجام تسک‌های خاص، بسیار پر کاربرد تر از قبل، باشد. این GPTها، دستورالعمل‌ها، دانش اضافی و هر مجموعه‌ای از مهارت‌ها را، با هم ترکیب می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که بدون داشتن اندکی مهارت کدنویسی، دستیار هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده خود را ایجاد کنید.

فرقی نمی‌کند که قصد داشته باشید یک GPT برای خودتان، شرکت‌تان یا دیگران بسازید، فرایند ساخت GPT به راحتی شروع یک گفتگو با ChatGPT است؛ با این تفاوت که باید در ابتدا دستورالعمل‌ها و دانش اضافی آن را فراهم کنید (و به مدل تحویل دهید)؛ در نهایت هم قابلیت‌های مدنظر خود را نظر جستجو در وب، تولید عکس و یا آنالیز داده در ChatGPT، مشخص کنید.

GPTها را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن و امتحان کردن GPTها، کافیست تا وارد فروشگاه GPT شوید. البته در نظر داشته باشید که GPTها در حال حاضر فقط برای کاربران ChatGPT Plus, ChatGPT Team و ChatGPT Enterprise در دسترس است.

فروشگاه GPT رنج وسیعی از GPTها را که توسط مالکین ChatGPT و یا جامعه ChatGPT توسعه داده شده‌اند را، به شما نمایش و این امکان را می‌دهد تا مشهورترین و محبوب‌ترین GPTها را در دسته‌بندی‌های متنوعی نظیر پروداکتیویتی، تحقیق و آنالیز، برنامه‌نویسی، آموزش و حتی سبک‌زندگی، جستجو و مرور کنید.

چگونه GPTها را نصب کنیم؟

نصب GPTها نیاز به نرم‌افزار اضافی و یا تنظیمات خاصی ندارد؛ صرفاً یک‌سری صفحه چت مستقل هستند که با اکانت فعلی ChatGPTتان قابل استفاده است. برای شروع؛ فروشگاه GPT را مرور کنید و GPT که قصد دارید امتحان کنید، انتخاب کنید. این کار، رتبه‌بندی، امتیازات و حتی گفتگوهای starter پیشنهادی را به شما نمایش می‌دهد.

پس از آنکه GPT مدنظر خود را انتخاب کردید، کافیست تا بر روی گزینه “Start Chat” کلیک کنید تا یک پنجره جدید مکالمه برای‌تان باز شود و بتوانید مکالمه خود را آغاز کنید.

15 تا از بهترین GPTها در ChatGPT

دانش ChatGPT خود را با مرور کردن برخی از قوی‌ترین و خلاقانه‌ترین GPTهای موجود، افزایش دهید. از GPTهای مورد استفاده در صنعت گرفته تا موتورهای الهام‌بخش خلاق، در اینجا به معرفی 15 تا از بهترین GPTها می‌پردازیم:

1. Code Copilot

Code Copilot به شما این امکان را می‌دهد تا تخصص یک برنامه‌نویس کارکشته را در کنار خود، داشته باشید و از آن برای کدنویسی پربازده‌تر و بهینه‌تر، استفاده کنید و راهنمایی بگیرید. این GPT برای توسعه دهندگان در هر سطحی، مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر، کدنویسی کنند و پروژه‌های خود را، سریع‌تر، بسازند. در ادامه، نحوه استفاده از Code Copilot آمده است:

  • بازبینی کد: از Code Copilot برای آنالیز و بهبود کدهای خود استفاده کنید؛ با استفاده از آن، باگ‌های برنامه خود را پیدا کنید و از بهینه‌سازی‌های پیشنهادیش، بهره ببرید.
  • تجزیه Documentation: داکیومنت‌های سنگین و طولانی را به سرعت بخوانید و متوجه شوید؛ آن هم با استفاده از دستور /read
  • دیباگ‌ برنامه: با علم بالای Code Copilot، به سرعت باگ‌های برنامه خود را پیدا و برطرف کنید.

2. Automation Consultant by Zapier

Automation Consultant by Zapier یا همان مشاور اتوماسیونِ Zapier از تکنولوژی GPT استفاده می‌کند تا توصیه‌های مناسبی را در مورد خودکارسازی فرایندهای تجاری از طرف گزینه‌های یکپارچه‌سازی Zapier، ارائه دهد.

کاربران احتمالی و فعلی Zapier می‌توانند در مورد بهترین راه برای راه‌اندازی Zaps و بهبود workflowهای داخلی‌شان، راهنمایی دریافت کنند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • گردش‌کاری (workflow) خودکار: این GPT می‌تواند در مورد نحوه خودکارسازی وظایف تکراری در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف، مشاوره دهد.
  • راه‌حل‌های یک‌پارچه‌سازی: شما می‌توانید از این GPT، در جهت بهبود عملیات تجاری خود، توصیه‌هایی در مورد ادغام ابزارها و سرویس‌های مختلف دریافت کنید. به عنوان مثال، بپرسید “چه کارهایی را می‌توانم با Slack و Google Workspace انجام دهم؟”

3. Creative Writing Coach

Creative Writing Coach یا همان مربی خلاق نویسندگی، طراحی شده است تا به نویسندگان در خلق روایات قانع‌کننده، بهبود استایل و گرامر نوشته و ساخت ایده‌های رنگارنگ، کمک کند. این GPT مانند یک مربی نویسندگی مجازی، رفتار می‌کند و به نویسندگان در هر سطحی، بازخوردهای سازنده و ایده‌های الهام بخش، ارائه می‌کند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • ارائه بازخورد: این GPT به شما در مورد استایل، بدنه و گرامر نوشته‌تان بازخورد می‌دهد تا کیفیت نوشته خود را، ارتقا دهید.
  • ساخت ایده: از این مربی استفاده کنید تا دیوار سخت نوشتن را بشکنید و برای خلق داستان‌های قشنگ، مقالات عالی‌رتبه و … ایده بسازید.
  • ویراستاری: برای توسعه شخصیت‌ها، بهبود پیش‌نویس‌ها و ادامه توسعه نوشته، از این GPT استفاده کنید.

4. Email

Email GPT بر روی مدیریت و بهبود ارتباط ایمیلی، متمرکز است. این GPT در اصلاح ایمیل‌های ارسالی‌تان، به شما کمک می‌کند؛ فرقی نمی‌کند که ایمل‌تان یک ایمیل کاری به یک زمین‌فروش بداخلاق باشد یا یک ایمیل ساده به دوست. این GPT برای افراد حرفه‌ای که به دنبال بهبود ارتباط خود با جامعه هدف و افزایش بهره‌وری هستند و یا کاربرانی که به سادگی می‌خواهند inbox خود را خالی کنند، ایده‌آل است. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • پیش‌نویس ایمیل: از این ابزار برای پیش‌نویس کردن سریع ایمیل‌های موثر و حرفه‌ای، استفاده کنید و زمان خود را ذخیره کنید.
  • بررسی تُن ایمیل: از این ابزار بخواهید که ایمیل شما را از نظر حرفه‌ای بودن، عادی بودن، تخصصی بودن و یا دوستانه و محبت‌آمیز بودن، بررسی کند.

5. Canva

Canva به کاربران کمک می‌کند تا ارائه‌ها، لوگوها و حتی پست‌های سوشال مدیای خود را مستقیم درون ChatGPT طراحی کنند. این پلتفرم هم به طراحان مبتدی و هم طراحان با تجربه‌ای که به دنبال زنده کردن دیدگاه‌های خلاقانه خود هستند، پاسخ می‌دهد. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • موارد مربوط به بازاریابی: با استفاده از این GPT می‌توانید بروشور، ارائه و پست‌های رسانه‌ای قانع کننده و در جهت بازاریابی بهبودیافته، خلق کنید.
  • محتوای قابل تنظیم: شما می‌توانید طرح‌های GPT از قبل تولید شده خود را مستقیماً به Canva وارد کنید تا ویرایش‌ها و سفارشی‌سازی‌های لازم، انجام شود.

6. Tutor Me by Khan Academy

Tutor Me by Khan Academy یا Khanmigo Lite، کلاس خصوصی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی سفارشی‌سازی‌شده را به شما ارائه می‌دهد. این GPT دانش‌آموزان و دانش‌جویان را با حل مشکلات‌شان و بهبود درک‌شان از موضوع، راهنمایی می‌کند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • کمک به حل تکالیف: این GPT، تکالیف دانش‌آموزان را گام به گام برای آن‌ها حل می‌کند تا مفاهیم سخت را بهتر متوجه شوند.
  • آمادگی برای آزمون: این GPT با ارائه جلسات آموزش مجازی که تمرکزشان در حوزه‌های مورد نیاز دانشجو است، آن‌ها را برای آزمون‌ها و امتحانات آماده می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از Khanmigo Lite بخواهید که 10 مسئله تمرین شیمی آلی را در اختیار شما قرار دهد.

7. Consensus

Consensus یک دستیار تحقیقاتی هوش مصنوعی است که به کاربران کمک می‌کند تا به محتوای جمع‌بندی شده بیش از 200 میلیون مقاله دانشگاهی دسترسی پیدا کنند. این GPT پاسخ‌های مبتنی بر علم را برای شما فراهم می‌کند و در پیش‌نویس محتوا با دقت بالا، شما را راهنمایی می‌کند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • تحقیقات دانشگاهی: می‌توانید با استفاده از این GPT، به سرعت به مقالات دانشگاهی مرتبط با کار خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را برای پروژه خود، جمع‌بندی کنید.
  • تولید محتوا: می‌توانید از این ابزار برای پیش‌نویس مقالات و یا گزارش‌های مبتنی بر علوم خاص نیازمند دقت بالا، استفاده کنید.
  • افزایش دانش: می‌توانید برای افزایش دانش خود و پاسخ به سوال‌هایی که هیچوقت جواب درستی برایشان پیدا نکردید، از این ابزار استفاده کنید.

8. AskYourPDF Research Assistant

AskYourPDF Research Assistant یک دسترسی نامحدود به یک دیتابیس بزرگ بالغ بر 400 میلیون مقاله از سایت‌هایی مثل PubMed, Nature و Arxiv را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، این GPT، ابزارهایی برای آنالیز PDFها ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا داکیومنت‌های بزرگ را برای استفاده تخصصی یا شخصی خود، تجزیه و تحلیل کنید. در کنار این‌ها، این GPT از ساخت مقاله و پایان‌نامه با دقت بالا و خروجی با کیفیت و موثر، پشتیبانی می‌کند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • آنالیز PDFها: شما می‌توانید با این GPT، اطلاعات کلیدی را از داکیومنت‌های PDF خود، استخراج کنید. حتی در صورت نیاز، می‌توانید با PDF خود، صحبت کنید و از آن در مورد صفحات یا بخش‌های مختلف، سوال بپرسید.
  • ساخت مقاله: با این GPT، می‌توانید مقاله‌های دقیق یا پایان‌نامه‌هایی با مراجع بسیار معتبر و دقیق بسازید.

9. Diagrams: Show Me

Diagrams: Show Me نمودارهای زیادی از جمله فلوچارت‌ها، نقشه‌های ذهنی، UML و … را برای شما ایجاد می‌کند و به شما امکان ویرایش و یا دانلود آن نمودارها را می‌دهد. این GPT برای بصری‌سازی اطلاعات پیچیده در ارائه‌ها و مستندات خیلی کاربردی است. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • پردازش نقشه‌ها: با استفاده از این ابزار، فلوچارت‌های دقیق ایجاد کنید و نقشه‌های خود را به سرعت پردازش کنید.
  • نمودارهای مفهومی: با این GPT، نقشه‌های ذهنی و بقیه نمودارهای خود را توسعه دهید تا ایده‌ها و پروژه‌های خود را سازمان‌دهی کرده باشید.
  • مستندات فنی: از این ابزار برای تولید نمودارهای UML و ساختمان‌های دیتابیس برای مستندات فنی، استفاده کنید.

10. Books

Books شما را در ادبیات و مرور آن، راهنمایی می‌کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بهتر در کتاب غرق شوید و به صورت عمیق‌تر، محتوای آن را بخوانید. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • توصیه خواندن کتاب: با استفاده از این ابزار می‌توانید یک توصیه سفارشی‌سازی‌شده برای خواندن کتاب بر اساس علایق و سابقه مطالعاتی خود، دریافت کنید.
  • آنالیز کتاب: با این ابزار، می‌توانید یک کتاب را عمیق‌تر درک کنید و هرجا که مشکل داشتید، آن را بپرسید.

11. Project Manager Buddy

Project Manager Buddy مانند یک راهنمای مجازی برای مدیران پروژه، رفتار می‌کند و به آن‌ها توصیه، ترفند و قالب‌هایی برای تمرین پیش‌برد مدیریت پروژه، ارائه می‌دهند. این GPT، رنج وسیعی از متدلوژی‌هایی از جمله Agile و PMP را شامل می‌شود و در ساخت نقشه‌های دقیق پروژه‌ای، شما را راهنمایی می‌کند. در ادامه، نحوه استفاده از این GPT آمده است:

  • نقشه‌کشی پروژه: با استفاده از این ابزار، می‌توانید نقشه‌های پروژه موثر با ریسک مدیریتی پایین، ایجاد کنید.
  • راهنمای متدلوژی: با این GPT، از Agile تا Kanban، می‌توانید دانش کسب کنید و بهترین آن را برای پروژه‌های خود، انتخاب کنید.

12. Logo Creator

Logo Creator برای شما لوگو و آیکن‌های حرفه‌ای تولید می‌کند که می‌توانید در تجارت‌های مختلف، از آن‌ها استفاده کنید. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • توسعه برند: با این ابزار، می‌توانید لوگوهای متناسب با ارزش‌ها و اصول برند خود، ایجاد کنید.
  • ایجاد آیکن برنامه: با این GPT، می‌توانید آیکن‌های منحصر به فرد ایجاد کنید.
  • طرح‌بندی متفاوت لوگو: با این GPT می‌توانید 9 طرح مختلف لوگو را به طور همزمان ایجاد کنید تا بتوانید لوگو مورد علاقه خود را، انتخاب کنید.
  • انتخاب پالت رنگ: می‌توانید از این GPT برای انتخاب پالت رنگ متناسب با برند یا سلیقه شخصی خود، کمک بگیرید.

13. Text-to-Video

Text-to-Video می‌تواند متنی در مورد یک داستان، از شما دریافت کند، دقیق و داینامیک، آن را به صورت ویدیو، به شما برگرداند. این ابزار برای تولیدکنندگان محتوا که به دنبال تولید محتوای بصری پویا و جذاب هستند؛ ایده‌آل است. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • تولید محتوا: با این GPT، می‌توانید اسکریپت‌ها یا ایده‌های داستانی خود را به محتوای ویدیویی تبدیل کنید.
  • فیلم‌های آموزشی: با این ابزار، می‌توانید فیلم‌های آموزشی یا توضیحی مبتنی بر متن، بسازید.
  • کمپین‌های بازاریابی: می‌توانید با این ابزار، تبلیغات ویدیویی قانع کننده ایجاد کنید.

14. Prompt Engineering

Prompt Engineering کمک تخصصی برای بهینه‌سازی promptهای ChatGPT با تمرکز بر روی وضوح، ویژگی و اثر بخشی آن، ارائه می‌کند. این GPT، به کاربران کمک می‌کند تا از پتانسل کامل LLMها و خروجی‌ هوش مصنوعی در چندین زبان، استفاده کنند. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • یادگیری هوش مصنوعی: با این GPT، می‌توانید در مورد خود هوش مصنوعی و عملکرد مدل‌های زبانی بزرگ و اصول مهندسی، به سرعت به دانش برسید.
  • نمونه promptهای هوش مصنوعی: با این ابزار، می‌توانید نمونه promptهای موثر ChatGPT که توسط OpenAI طراحی شده‌اند، را ببینید.

15. UX Design Mentor

UX Design Mentor در مورد UX و محصول طراحی شده شما، بازخوردهای هدفمندی را ارائه می‌دهد و به طراحان کمک می‌کند تا کار خود را اصلاح کنند و تجربه کاربری را در نهایت، بهبود بخشند. هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای افراد تازه‌کار، این GPT، مناسب است. راه‌های استفاده از این GPT به شرح زیر است:

  • بازخورد دقیق بر روی یک طراحی: با استفاده از این ابزار یک بازخورد دقیق و با جزئیات کامل در مورد لایه‌های مختلف طراحی خود، دریافت کنید.
  • بهبود استراتژی‌های توسعه: با این GPT، متدها و منابعی را برای افزایش مهارت‌های خود، دریافت کنید.

منبع: DigitalOcean

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)