معرفی کتابخانه‌های محبوب Node.js


۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
معرفی کتابخانه‌های محبوب nodejs

۱) Chalk

بعد از مدتی کار با Node.js متوجه می‌شوید که log برنامه به یک مسئله‌ی اصلی تبدیل می‌شود زیرا تعداد بسیار زیادی log وجود دارد که خواندن آن‌ها بسیار سخت است. برای رفع این مشکل یک کتابخانه به نام Chalk وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فرمت نمایش log را با استفاده از یک API ساده، شخصی‌سازی کنید.

npm i chalk

۲) UUID

UUID یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌ها برای تولید یک id منحربه‌فرد تصادفی است که از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر شما به‌دنبال یک کتابخانه برای تولید id تصادفی هستید که عملکرد بسیار خوبی داشته باشد می‌توانید UUID را در پروژه‌ی بعدی خود استفاده کنید. البته کتابخانه‌ی دیگری با نام nanoid وجود دارد که یک جایگزین عالی برای UUID است.

npm i uuid

۳) ws

اگر می‌خواهید به‌آسانی با WebSocket در سمت client و server کار کنید و علاوه‌براین به‌دنبال جایگزینی برای socket.io هستید، استفاده از ws یک انتخاب هوشمندانه است زیرا جامعه‌ی کاربری بزرگ و مستندات عالی از نقاط قوت این کتابخانه هستند.

npm i ws

۴) jsdom

شاید بخواهید به تجزیه و تحلیل کدهای HTML بپردازید یا برنامه‌های وب را تست کنید. برای این اهداف jsdom یک انتخاب مناسب است و حتی می‌توانید از این کتابخانه برای web scraping استفاده کنید.

npm i jsdom

۵) svgo

هر SVG دارای داده‌های زیادی است اما ما به تمام آن‌ها نیازی نداریم. این قسمت‌های اضافی باعث کندتر شدن برنامه‌های مدرن فعلی می‌شود و شما می‌توانید با SVGO داده‌های اضافی SVGها را بدون بهم ریختن تصویر نهایی در برنامه‌های Node.js حذف کنید.

npm i svgo

۶) webpack-bundle-analyzer

WebPack قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کتابخانه‌های جدیدی را به‌صورت بهینه‌سازی شده در پروژه استفاده کنید اما گاهی اوقات یک اشتباه باعث حجم غیر منتظره‌ی فایل نهایی شود و همه‌ی ما می‌دانیم که پیدا کردن مشکل‌های اینچنینی آنچنان ساده نیست. کتابخانه‌ی webpack-bundle-analyzer به شما در تجزیه و تحلیل اندازه‌های هر کدام از کتابخانه‌ها کمک می‌کند و در نهایت شما می‌توانید آن کتابخانه‌‌ای که حجم زیادی را به خود اختصاص داده بهینه‌سازی کنید.

npm i webpack-bundle-analyzer

۷) nodemon

nodemon یک کتابخانه‌ی بسیار محبوب است که اکثر توسعه‌دهندگان از آن استفاده می‌کنند. این کتابخانه با هر تغییر در فایل‌های پروژه، برنامه‌ی Node.js شما را مجددا راه‌اندازی می‌کند.

npm i nodemon

۸) stylus

stylus مانند SASS یک preprocessor است که از آن می‌توانید در برنامه‌های Node.js استفاده کنید. حال اگر یک مبتدی هستید و نمی‌خواهید درگیر سینتکس جدید شوید، خبر خوب این است که فایل‌های .styl از سینتکس کدهای CSS پشتیبانی می‌کنند.

npm i stylus

۹) faker

با استفاده از faker می‌توانید داده‌های fake ایجاد کنید. این کتابخانه به‌طور گسترده‌ای برای تولید نام‌ها، آدرس‌ها، قیمت‌ها، آدرس‌های IP و بسیاری داده‌های fake دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تست برنامه‌ها بسیار عالی است.

npm i faker

۱۰) sharp

کار با تصاویر، بخش مهمی از ساخت برنامه‌‌های مدرن و کاربرپسند است زیرا تصاویر باکیفیت به زمان بیشتری برای بارگیری نیاز دارند و همچنین فضای زیادی از دیتابیس را اشغال می‌کنند. sharp به شما کمک می‌کنند که فرمت‌های معمول تصویر را به اندازه‌های کوچک‌تر و یا آن‌ها را به فرمت‌های TIFF، JPEG، PNG و WebP تبدیل کنید.

npm i sharp

منبع: https://javascript.plainenglish.io/11-node-js-libraries-you-need-to-know-cf8c558d2600

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)