هاست ابری چیست؟ چرا باید از هاست لیارا استفاده کنیم؟


۲۶ اسفند ۱۴۰۰
هاست ابری چیست؟

فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید این کسب و کار را گسترش دهید اما موانعی مانند تعداد کم نفرات تیم، غیرقابل پیش‌بینی بودن نیازها و محدودیت منابع مالی باعث شده تا گسترش کسب و کار شما سخت شود. حتی به‌عنوان یک کسب و کار بزرگ، گسترش کسب و کار باعث افزایش هزینه و دغدغه‌های شما خواهد شد.

حال درصورتی که در زمان گسترش کسب و کار خود تصمیم به خرید سرور مجازی (VPS) بگیرید، در آینده مشکل‌های شما دوچندان خواهد شد و به‌همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم هاست ابری لیارا را به شما معرفی کنیم و به مزایای استفاده از هاست ابری نسبت به سرورهای مجازی بپردازیم.

توجه داشته باشید که برای یک انتخاب صحیح باید شاخصه‌های صحیحی را مورد بررسی قرار دهید بنابراین ما در ادامه‌ی این مقاله هزینه‌ی نگهداری، امنیت، سرعت و مقیاس‌پذیری زیرساخت را به‌عنوان شاخصه‌های مهم در زمان گسترش یک کسب و کار نوپا و تبدیل شدن به یک کسب و کار دیجیتال درنظر می‌گیریم:

مقایسه هزینه‌های نگهداری هاست ابری لیارا نسبت به سرور مجازی (VPS)

هزینه‌های بالا و پیش‌بینی نشده نگهداری از سرور مجازی، مشکل‌سازترین چالش برای کسب و کارها و استارت‌آپ‌ها است. چراکه پس از راه‌اندازی پروژه‌ی خود باید درگیر چالش‌های مختلفی مانند موارد زیر شوید:

  • برای انجام کارهای بسیار ساده باید نحوه‌ی کار با ویندوز سرور یا لینوکس سرور را یاد بگیرید یا باید فرد متخصصی را استخدام کنید.
  • باید یاد بگیرید که چگونه از داده‌های برنامه و دیتابیس خود بک‌آپ بگیرید و چگونه آن‌ها را به‌صورت ایمن ذخیره کنید.
  • برای ایجاد هر تغییر در سورس‌کد پروژه باید سرویس شما از دسترس خارج شود و درصورت بروز مشکل، به‌سختی می‌توانید مشکل به‌وجود آمده را برطرف کنید.
  • برای پیاده‌سازی ساز و کارهای امنیتی و انجام پیکربندی‌های مورد نیاز باید فرد متخصصی را استخدام کنید.
  • برای اتصال دامنه‌ی خود به سرور مجازی باید با مفاهیم جدیدی مانند DNS آشنا شوید و همچنین بدانید که پس از کلیک بر روی لینک‌های اینترنتی چه اتفاقی می‌افتد. همچنین باید یادبگیرید که چگونه برای دامنه‌ی خود SSL تهیه کنید و مشکل بعدی که با آن مواجه می‌شوید، تمدید این گواهی در زمان مناسب است.

در مقابل شما با انتخاب هاست ابری لیارا در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید زیرا با وجود پنل اختصاصی و راهنمای استقرار پروژه‌های مختلف در بخش مستندات می‌توانید با چند کلیک، پروژه‌ی خود را بر روی سرورهای ابری مستقر کنید. پس از ایجاد هر برنامه در لیارا، یک زیردامنه‌ی اختصاصی و رایگان به برنامه‌ی شما اختصاص داده می‌شود و از این طریق می‌توانید پروژه را تست کنید یا حتی از این زیردامنه‌ی رایگان برای ارائه پیش‌نمایش به کارفرما و همکاران‌تان استفاده کنید.

تهیه‌ی بک‌آپ از برنامه و دیتابیس در لیارا به‌صورت روزانه و خودکار انجام می‌شود و همچنین این فایل‌های پشتیبان به‌صورت رایگان در یک فضای ایمن ذخیره می‌شوند. علاوه‌براین‌ها با وجود قابلیت استقرار بدون اختلال می‌توانید در هر زمان بدون نگرانی از اینکه برنامه‌تان از دسترس خارج شود، یک استقرار جدید انجام دهید و سورس‌کد برنامه را بر روی سرورهای ابری لیارا به‌روزرسانی کنید. درصورت بروز مشکل نیز می‌توانید از بخش تاریخچه، برنامه را به‌سادگی یک کلیک به نسخه‌ قبل بازگردانی کنید.

پیکربندی‌های امنیتی مورد نیاز در بخش زیرساخت توسط متخصصین لیارا انجام می‌شود و شما تنها کافیست بر روی توسعه‌ی پروژه‌ی خود متمرکز شوید. لازم‌به‌ذکر است که اتصال دامنه‌ی اختصاصی به برنامه‌تان بسیار ساده است و شما می‌توانید با یک کلیک برای برنامه‌ی خود SSL تهیه کنید و لیارا به‌صورت خودکار این گواهی SSL را برای شما تمدید خواهد کرد.

مقایسه امنیت هاست ابری لیارا نسبت به سرور مجازی (VPS)

پس از خرید سرور مجازی متوجه خواهید شد که برای راه‌اندازی پروژه‌تان باید ابزارهای زیادی را به‌صورت دستی نصب کنید و همچنین وظیفه انجام پیکربندی‌های امنیتی برعهده‌ی خود شما است. به این شکل دو راه حل پیش روی شما قرار می‌گیرد، یا باید فردی را استخدام کنید تا پیکربندی‌های امنیتی را برای شما انجام دهد یا باید دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید و پیکربندی‌ها را خودتان انجام دهید که در هر دو انتخاب باید هزینه‌های مختلفی را متقبل شوید.

در مقابل، هاست ابری لیارا به شما امکان می‌دهد تا بر روی توسعه‌ی نرم‌افزار و کسب و کار خود تمرکز داشته باشید. امنیت زیرساخت ارائه شده توسط متخصصین لیارا تامین می‌شود و همچنین برای استقرار پروژه‌‌تان تنها کافیست ابزار دسکتاپ لیارا را نصب کنید و درنهایت پوشه‌ی پروژه‌تان را در این نرم‌افزار رها کنید، فرایند build و استقرار به‌صورت خودکار توسط لیارا انجام خواهد شد.

مقایسه سرعت هاست ابری لیارا نسبت به سرور مجازی (VPS)

اگر اسکیما هاست ابری و سرور مجازی را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که یک لایه مجازی‌ساز در اسکیما سرور مجازی وجود دارد و این لایه به خودی خود، عملکرد سرویس تهیه شده را کند‌تر می‌کند. همچنین برای راه‌اندازی اولیه سرور مجازی باید یک سیستم‌عامل کامل را نصب کنید که به بسیاری از ابزارها و قابلیت‌های آن نیاز پیدا نمی‌کنید اما این ابزارهای اضافی منابع رم (RAM) و سی‌پی‌یو (CPU) سرویس شما را ناخواسته درگیر می‌کنند. علاوه‌براین‌‌ها درصد قابل توجهی از فضای دیسک (Disk) سرویس تهیه شده به سیستم‌عامل اختصاص داده می‌شود.

در مقابل، سرویس‌های ارائه شده در هاست ابری لیارا بدون لایه‌ مجازی‌ساز ارائه می‌شوند و شما می‌توانید از تمام فضای دیسک SSD ارائه شده استفاده کنید.

مقایسه مقیاس‌پذیری هاست ابری لیارا نسبت به سرور مجازی (VPS)

مقیاس‌پذیری در زمان استفاده از سرور مجازی بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود چون شما هزینه‌ی زیادی را برای خرید ماهانه یا سالانه پرداخت کردید و حتی در صورتی که امکان افزایش منابع برای شما فراهم باشد، کاهش منابع بسیار سخت و در گاهی اوقات غیر ممکن خواهد بود.

در مقابل، هزینه‌ی سرویس‌ها در هاست ابری لیارا به‌صورت ساعتی از اعتبار حساب شما کم می‌شود و در لحظه می‌توانید منابع سخت‌افزاری سرویس تهیه شده را ارتقا یا کاهش دهید. همچنین این کار به‌سادگی چند کلیک انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به بخش مالی و فنی یا ثبت تیکت برای پیگیری درخواست شما نیست.

جمع‌بندی

تا به اینجای مقاله می‌توانید نتیجه بگیرید که هاست ابری لیارا یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای کسب و کارهای نوپا است و حتی این مزیت‌های ارائه شده می‌تواند هزینه‌ها و دغدغه‌های کسب و کارهای بزرگ را به‌طرز چشم‌گیری کاهش دهد. اگر تابه‌حال از خدمات لیارا استفاده نکرده‌اید می‌توانید ثبت نام کنید و با ۱۰۰ هزارتومان اعتبار اولیه‌ای که به حساب شما اختصاص داده می‌شود، به‌صورت رایگان پروژه‌ی خود را بر روی سرورهای ابری مستقر کنید.

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)