معرفی سرویس جدید ایمیل، مشاهده‌ی خلاصه‌ی منابع مصرفی و امکانات بیشتر

در طی دو ماه گذشته، با توجه به بازخوردهایی که از شما کاربران عزیز داشتیم، امکاناتی که بیشترین درخواست را داشتند به لیارا اضافه کردیم. در این نوشته، به معرفی سرویس جدید ایمیل و همین‌طور سایر امکاناتی که اخیرا اضافه شده‌اند، می‌پردازیم.

سرویس ایمیل

در بیشتر برنامه‌هایی که می‌نویسید، نیاز به ارسال و دریافت ایمیل دارید. اگر بخواهید حساب کاربری کسانی که در سایت شما ثبت نام می‌کنند را تایید کنید، نیاز دارید که یک ایمیل «فعال‌سازی حساب کاربری» برای‌شان ارسال کنید. اگر رمز عبورشان را فراموش کنند، ایمیل دیگری باید بفرستید. در انتهای ماه، صورت‌حساب را باید ایمیل کنید.

این ایمیل‌ها، باید در کمترین زمان ممکن به صندوق ورودی (Inbox) کاربر برسند. همچنین، تمام نکات و اصطلاحا Best Practice ها نیز باید در ایمیل‌ها رعایت شده باشند تا ایمیل وارد پوشه‌ی Spam کاربر نشود. ضمن این‌که شما نیاز به دسترسی SMTP دارید تا بتوانید از هر فریم‌ورک و زبان برنامه‌نویسی‌ای که استفاده می‌کنید، ایمیل بفرستید. این دسترسی باید با استفاده از TLS رمزنگاری و امن شده باشد.

در سرویس ایمیل لیارا، تمام نکات بالا رعایت شده و شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید این سرویس را برای دامنه‌ی اصلی وب‌سایت‌تان راه‌اندازی کرده و ایمیل‌هایی مانند info@example.ir و یا noreply@example.ir بسازید. این سرویس کاملا رایگان بوده و امکان ارسال نامحدود ایمیل‌های تراکنشی وجود دارد.

صندوق ورودی سرویس ایمیل لیارا

رابط کاربری و همین‌طور مستندات با توجه ویژه روی برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان (Developer Experience) آماده شده است. در مستندات لیارا، می‌توانید روش‌های ارسال ایمیل در زبان‌ها و فریم‌ورک‌های مختلف را مشاهده کنید.

مشاهده‌ی خلاصه‌ی منابع مصرفی

فرض کنید که به هر دلیلی برنامه‌ی‌تان از دسترس خارج شده و شما به‌دنبال علت آن هستید. اولین گام این است که وارد کنسول لیارا می‌شوید و در همان ابتدا، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند این است که میزان RAM مصرفی برنامه‌ی‌تان به سقف خودش رسیده‌است و این علت مشکل است. و یا فرض کنید که دیسک برنامه‌ی‌تان پر شده باشد، این را همان ابتدای ورود به کنسول متوجه خواهید شد و نیازی نخواهید داشت که دقایق طولانی‌ای را به‌دنبال علت مشکل باشید.

گزارش لحظه‌ای منابع مصرفی

همچنین، این قابلیت یک دید کلی از وضعیت فعلی برنامه‌ها به کسانی که تعداد زیادی برنامه در کنسول خودشان دارند می‌دهد و نیازی نخواهد بود که تک‌به‌تک به صفحات گزارشات و دیسک‌های برنامه‌های‌شان مراجعه کنند تا از وضعیت آن‌ها مطلع شوند.

بازطراحی مستندات

مستندات یکی از بخش‌هایی‌ست که معتقدیم باید تجربه‌ی خوبی را منتقل کند و سوالات شما را بی‌پاسخ نگذارد. راهنمای خوبی برای تازه‌کارها باشد و حرفه‌ای‌ترها را با جزئیات آشنا کند. در همین راستا، در یک تلاش بی‌وقفه‌ی دو ماهه، رابط کاربری مستندات را بازطراحی کردیم. نوشته‌ها را در دسته‌بندی درختی قرار دادیم و برای بخش‌هایی مانند دیتابیس‌ها و دامنه‌ها و همین‌طور مباحثی مانند CI/CD مستندات جامعی اضافه کردیم.

مستندات جدید لیارا

پشتیبانی از آخرین نسخه‌های دیتابیس‌ها

MongoDB 4.4 نزدیک دو ماه است که با امکانات جدیدی معرفی شده و شما حالا می‌توانید از بخش دیتابیس‌ها آن را تهیه کنید. همچنین تا به امروز تنها امکان راه‌اندازی SQL Server 2017 وجود داشت که با توجه به عرضه‌ی عمومی SQL Server 2019، حالا امکان راه‌اندازی این دیتابیس هم در کنسول فراهم شده‌است. PostgreSQL 12 و MariaDB 10.5 هم نسخه‌های جدیدی هستند که پشتیبانی از آن‌ها اضافه شده‌است.

اضافه‌شدن پنل مدیریت برای دیتابیس‌های Redis

تا به‌امروز برای دیتابیس‌های MySQL و MariaDB و همچنین PostgreSQL پنل مدیریت تحت وب در کنسول لیارا فراهم شده‌است. و حالا یک پنل مدیریت دیگر با عنوان PHPRedisAdmin به سرویس‌های Redis فعلی و جدید اضافه شده‌است که می‌توانید از آن به‌رایگان استفاده کنید.

پنل مدیریت PHPRedisAdmin

اضافه‌شدن PrestaShop و Metabase به برنامه‌های آماده

پرستاشاپ نرم‌افزار محبوب و OpenSource ای است که از آن برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار قدرتمند در ایران هم بسیار استفاده می‌شود. با این امکان جدید، شما می‌تونید از بخش برنامه‌های آماده تنها با یک کلیک فروشگاه خود را را‌ه‌اندازی کنید.

برنامه‌ی آماده‌ی پرستاشاپ

Metabase نرم‌افزار کاربردی دیگری‌ست که به بخش برنامه‌های آماده اضافه کرده‌ایم. اگر قصد دارید که داده‌های دیتابیس‌تان را در قالب نمودارهایی زیبا به‌تصویر بکشید، حتما نگاهی به این نرم‌افزار داشته باشید. ممکن است برای‌تان سوال باشد که مجموع تراکنش‌های امروزتان چقدر بوده و یا این‌که تعداد کاربران جدید سایت‌تان چقدر است. این‌گونه سوالات را به‌سادگی می‌توانید از متابیس بپرسید و پاسخ بگیرید. ما در مقاله‌ی دیگری به معرفی جامع این نرم‌افزار پرداخته‌ایم.

سخن آخر

امیدوارم امکاناتی که معرفی شدند، تجربه‌ی بهتری را در استقرار و نگه‌داری از برنامه‌های‌تان فراهم کنند.

ما مسیر خود را با توجه به نگاه شما و پیشنهادات‌تان تعیین می‌کنیم. ما با توجه به درخواست‌های شما اولویت پیاده‌سازی امکانات جدید را تغییر می‌دهیم. بنابراین از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پشتیبانی لیارا با ما در ارتباط باشید و نیازمندی‌ها و ایده‌های‌تان را با ما مطرح کنید.

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)