شرایط استفاده از خدمات

متن حاضر دربرگیرنده‌ی شرایطی است که شما با مشاهده یا استفاده از محتوا، ابزارها و سرویس‌های لیارا، در جایگاه یک کاربر عادی یا یک کاربر عضوشده، می‌پذیرید. این توافق‌نامه رابطه‌ی میان ما یعنی عرضه‌کننده‌ی خدمات زیرساخت و شما، کاربر گرامی را شفاف‌تر می‌کند و با بروز اختلاف میان ما و شما، برای داوری یا قضاوت در مراجع قانونی حل اختلاف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کاربر با ثبت نام در لیارا و استفاده از هر یک از خدمات ما تایید می‌کند که از مفاد سه سند «شرایط استفاده از خدمات (Terms of Service)»، « توافق‌نامه‌ی سطح سرویس (SLA) » و « سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy) » مطلع شده، آن‌ها را مورد پذیرش قرار داده و به موارد مطرح شده در هر سه مستند پای‌بند است.

حقوق معنوی

ما از اسامی لیارا، لیارا کلود، لیارا کلاد، Liara، LiaraCloud و دیگر ترکیب‌های این کلمات استفاده می‌کنیم. مالکیت انحصاری و تمام حقوق مادی و معنوی این اسم، ایده‌های به‌کارگیری شده، محصول، سرویس و محتوای منتشر شده به هر شکل در وب‌سایت liara.ir و تحت هر زیردامنه‌ی آن برای شرکت توسعه شبکه آزاد (مسئولیت محدود) محفوظ است و استفاده و بهره‌برداری از آن به هر شکل و با هر نیتی، برای پروژه‌ها و امور شخصی، تجاری یا عام‌المنفعه، اعم از مستقیم یا غیرمستقیم، بدون مجوز کتبی از لیارا ممنوع و غیرمجاز است. رابط‌های گرافیکی، طراحی و تصویرسازی‌ها، اطلاعات و داده‌ها، کدهای کامپیوتری، متون آموزشی و دیگر عناصر تولیدشده‌ی لیارا از مصادیق محتوای منتشر شده هستند. به هنگام هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز، حق لیارا بر اقامه‌ی دعاوی قانونی مرتبط و پی‌گیری حقوق خود از مجاری قانونی محفوظ خواهد بود.

قوانین جمهوری اسلامی ایران

شرکت توسعه شبکه آزاد در کشور ایران ثبت شده است و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ در نتیجه، انتشار و توزیع هرگونه محتوای مجرمانه از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا محافظت از آن به‌کمک خدمات لیارا به هر شکلی، برخلاف قانون و ناقض شروط این توافق‌نامه است. ما محتوای مجرمانه را در لیارا نمی‌پذیریم و به‌محض آگاهی یافتن از توزیع و محافظت چنین محتوایی، از این امر جلوگیری خواهیم کرد؛ در چنین حالتی وجه دریافتی از مشتری نیز برگردانده نخواهد شد. انتشار محتوا و تصاویر غیراخلاقی و جنسی، حمایت، همکاری یا فروش مواد مخدر، تجهیزات کشتار جمعی، همکاری و حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب داخلی و خارجی یا هر فعالیت دیگری که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ممنوعیت توزیع و محافظت در لیارا خواهد شد.

حقوق مولف (Copyright) و سایر قوانین نافذ بین‌المللی

شما با استفاده از لیارا می‌پذیرید که قوانین ایران، عرف بین‌المللی اینترنت و قوانین و عرف نافذ در هر منطقه که در آن خدمات لیارا ارایه می‌شود را رعایت می‌کنید و هیچ‌گونه اقدامی که به هر شکل موجب ایجاد هرگونه مسوولیت برای لیارا شود، انجام نمی‌دهید و با وقوع این امر، تمامی مسوولیت‌های قانونی مرتبط را به‌عهده می‌گیرید. لیارا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در هر زمان بر اساس تشخیص خود یا درخواست‌ها، شکایت‌ها و گزارش‌های وارده از سوی سازمان‌های نافذ اینترنت، مراجع قانونی و نهادها و اشخاص ذی‌صلاح، نسبت به ارایه‌ی اطلاعات استفاده‌کننده از IP یا زیرساخت یا توقف عرضه‌ی خدمات به کاربر اقدام کند. در این موقعیت، وجوه پرداختی برگردانده نخواهد شد.

اطلاعات محرمانه

شما با عضویت و استفاده از محصولات لیارا و با ذخیره‌ی داده‌ها یا عبور ترافیک وب‌سایت خود از این سامانه‌ی ابری، اجازه می‌دهید شرکت لیارا در چهارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی خود، تمام درخواست‌های ارسالی کاربران سایت‌تان را دریافت، بررسی و تحلیل کند، از حملات احتمالی جلوگیری به‌عمل آورد و محتوای پالایش‌شده را به سرور(های) اصلی بفرستد. تمام اطلاعات مربوط به یک وب‌سایت، شامل اطلاعات تماس صاحبان آن محتوا، مشخصات و رفتار کاربران، میزان و توزیع کاربری و ‌Certificateها نزد لیارا محرمانه قلمداد می‌شود و به‌جز در موارد الزام قانونی در اختیار هیچ شرکت یا نهاد ایرانی یا بین‌المللی قرار نخواهد گرفت.

اطلاعات غيرمحرمانه

لیارا اجازه دارد اطلاعات و ترافیک عبوریافته از سیستم ابری خود را پردازش کند و از آن به‌شکل تحلیلی برای استفاده در راستای بهبود سرویس‌دهی، استقرار‌پاپ‌های جدید، توسعه‌ی خدمات یا سایر موارد موردنیاز استفاده و به هنگام نیاز، گزارش‌هایی را نیز منتشر کند. این اطلاعات با در نظر گرفتن محرمانگی اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توجه: حکم قضایی یا اداری، دستور یا فرمان قانونی در محدوده‌ی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یا هریک از نقاطی که لیارا در آن دارای پاپ‌سایت یا سِروِر است و نیز احکام صادره از مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی، حسب‌مورد می‌تواند بر هریک از مقررات محرمانگی گفته‌شده یا گفته‌نشده اولویت داشته ‌باشد؛ به این معنا که اجرای هریک از آن‌ها را تعلیق یا متوقف یا لغو کند و در این موقعیت هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود و لیارا هیچ‌گونه مسوولیتی را در این زمینه برعهده نخواهد داشت.

حساب کاربری

برای ساخت حساب کاربری لازم است اطلاعات خود را مطابق اطلاعات مندرج در مدارک شناسایی رسمی خود وارد کنید. با واردکردن اطلاعات نادرست در حساب کاربری، مسوولیت آن به‌عهده‌ی شما خواهد بود. اگر یک یا چند مورد از اطلاعات شما تغییر کرد، لازم است در سریع‌ترین زمان آن را در حساب کاربری خود ویرایش و به‌روز کنید. مسوولیت واردکردن اطلاعات به‌شکل صحیح و کامل و حفاظت از گذرواژه‌ی انتخابی‌تان صرفن به‌عهده‌ی شما خواهد بود و اگر ضعف گذرواژه منجر به نفوذ به‌حساب کاربری شما شود، مسوولیتی متوجه لیارا نیست.

مسوولیت محافظت از رمز عبور

لیارا تلاش کرده است تا کاربران نتوانند از رمز عبور ساده استفاده کنند اما ممکن است کاربران از رمزهای عبور متداول استفاده کنند یا در حفظ و نگه‌داری رمز عبور خود دقت کافی را نداشته باشند. در این موقعیت با سواستفاده از آن رمز عبور ممکن است وب‌سایت توزیع‌شده و امن‌شده در لیارا، با اختلالاتی مواجه شود یا مورد سواستفاده قرار گیرد. در این موقعیت لیارا هیچ‌گونه مسوولیتی را قبول نخواهد کرد. لیارا به‌شدت تاکید می‌کند از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید و از انتشار آن به‌شکل مجازی و فیزیکی بپرهیزید.

ارتباطات دیجیتال

با استفاده از خدمات لیارا، شما موافقت می‌کنید ارتباطات دیجیتال مانند دریافت اطلاعیه، ایمیل، پیامک، اعلان، پشتیبانی به‌شکل پاسخ به «تیکت» و... جایگزین روش‌های سنتی ارتباطات مانند فکس، تلفن، نامه و مراجعه حضوری شود؛ در نتیجه، هرگونه مکاتبه به‌روش‌های دیجیتال ذکرشده از نظر قانونی معتبر خواهد بود.

عضویت خبرنامه

با ساخت حساب کاربری لیارا موافقت می‌کنید ایمیل‌ها و پیامک‌های (SMS) اطلاع‌رسانی و خبرنامه‌ی لیارا برای‌تان ارسال شود. اگر تمایلی به دریافت این موارد ندارید، می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید، اما در این موقعیت، لیارا مسوولیتی در قبال بی‌اطلاعی شما از پیام‌هایی که از این مسیرهای ارتباطی منتشر می‌شوند، نخواهد داشت.

استفاده از خدمات رایگان

اگر از خدمات رایگان لیارا استفاده می‌کنید، مشمول پشتیبانی اختصاصی، قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و جبران خسارت اختلال نمی‌شوید. لیارا در تغییر قابلیت‌ها و ویژگی‌های سطح رایگان خدمات خود در هر زمان، یا حذف آن به‌طور کلی، مختار است و ارایه‌ی رایگان این خدمات یا تداوم آن‌ها هیچ‌گاه تعهدی برای لیارا ایجاد نخواهد کرد.
لازم به ذکر است سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) در خدمات و بسته‌های رایگان لیارا اجرا خواهد شد.

نسخه‌ی آزمایشی

آن دسته از خدمات لیارا که در وضعیت «نسخه‌ی آزمایشی» و «Beta» اعلام می‌شوند، در وضعیت پایدار نیستند و نباید از سوی کاربران برای تولید و عرضه‌ی محصول نهایی و اصلی‌‌شان به‌کار گرفته شوند. لیارا این اختیار را دارد که هر زمان در خدمات نسخه‌ی آزمایشی خود تغییر ایجاد کند یا اطلاعات موجود روی این دسته از خدمات را حذف کند. در مورد اخیر، بازگردانی اطلاعات ممکن نخواهد بود.

کد هدیه و تخفیف‌ها و پرموشن‌ها

کد هدیه، تخفیف‌ها و تمام مبالغی که در تبلیغات و کمپین‌ها به‌عنوان هدیه به کاربران داده می‌شود، تنها برای همان کاربر قابل استفاده خواهد بود و فروش، واگذاری یا انتقال آن به کاربر دیگر ممکن نیست. هم‌چنین امکان بازگشت وجه آن به مشتری و تسویه ریالی این تخفیف‌ها و مبالغی که به واسطه‌ی شارژ حساب به آن‌ها کد هدیه تعلق گرفته است وجود ندارد. همچنین در زمان لغو خدمات و درخواست بازگرداندن وجه، مبلغ کد(های) هدیه لحاظ نمی‌شود. این مبالغ به شکل تخفیف یا کد هدیه در کیف‌پول یا فاکتور شما قابل مشاهده است و تنها برای استفاده از خدمات ابری لیارا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کد هدیه‌ای که لیارا صادر می‌کند دارای تاریخ انقضای مشخصی است و چنان‌چه کاربر در مدت زمان معتبر از کد هدیه استفاده نکند، کد باطل شده و دوباره صادر نخواهد شد.

سیاست مصرف منصفانه

منابع اختصاص داده شده در هر بسته از محصولات لیارا به شکلی طراحی شده است که پاسخ‌گوی نیاز عموم کاربران این بسته با مصرف عادی و متعارف باشد. بر این اساس اگر میزان مصرف شما از محدوده‌ی منصفانه (Fair Usage Policy) عبور کرد، سرویس شما دچار محدودیت خواهد شد. سیاست مصرف منصفانه به شکل ماهانه و به ازای هر اکانت خواهد بود و در همه‌ی بسته‌های رایگان و پولی محصولات لیارا اعمال خواهد شد. متغیرهای متعددی در محاسبه‌ی محدوده‌ی مصرف منصفانه هر محصول موثر است. با این همه اگر مصرف شما از محصولات لیارا، پایداری و عملکرد خدمات ما را دچار اختلال کند یا کیفیت سرویس سایر کاربران‌مان را تحت تاثیر قرار دهد، کارشناسان لیارا می‌توانند با توجه به سیاست مصرف منصفانه روی سرویس شما محدودیت اعمال کنند. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات بر اساس متغیرهای مختلف و به وسیله‌ی کارشناسان لیارا تعیین می‌شود.

خاتمه دادن به سرویس‌دهی

برای لغو دریافت خدمات لازم است در حساب کاربری‌، همه‌خدمات را متوقف و اطلاعات مربوط به هر خدمت را حذف کنید. لغو استفاده‌از هر یک از خدمات لیارا به این معنی است که شما به شکل رسمی اعلام می‌کنید به داده‌های مربوط به هر خدمت احتیاجی ندارید.

اگر اعتبار حساب کاربری‌تان از میزان مورد نیاز مصرف سرویس‌های شما کمتر شود، بر اساس قواعد بند «شرایط و روند قطع سرویس‌های لیارا» با سرویس‌های شما رفتار خواهد شد. اگر لیارا تشخیص دهد فعالیت کاربر به زیرساخت‌ها و کسب‌وکار شرکت آسیب می‌رساند یا در آینده آسیب‌رسان خواهد بود یا ممکن است فعالیت کاربر به سایر کاربران ما یا کاربران اینترنت خسارتی وارد کند، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت کاربر خدمات ارایه شده و محصولات در دسترس او را قطع و حذف خواهد کرد.

استفاده‌ی کاربر از خدمات و محصولاتی که لیارا در اختیار مشتریانش قرار داده است باید بر مبنای سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) باشد. اگر لیارا تشخیص دهد استفاده کاربر از محصولات و خدمات در سطحی خارج از سیاست مصرف منصفانه قرار دارد، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت او خدمات ارایه شده و محصولات در دسترسش را قطع و حذف کند. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات، بر اساس نظرات کارشناسان لیارا تعیین می‌شود.

همچنین اگر استفاده‌ی شما از محصولات لیارا متفاوت از کاربرد اصلی آن‌ها و به شکل غیرعادی و نامتعارف باشد، لیارا بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع می‌تواند بدون اطلاع، سرویس شما را قطع و حذف و اکانت‌تان را محدود کند.

حذف حساب کاربری

به دلایل قانونی (مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی)، لازم است تا اطلاعات و تراکنش‌های مالی حساب کاربری، نزد لیارا باقی بماند و امکان حذف حساب کاربری وجود ندارد.

شرایط بازگشت وجه

بازگشت وجه از حساب کاربری‌فقط با احراز تمام شرایط زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • کم‌ترین مبلغی که امکان بازگشت وجه برای آن وجود دارد ۵۰۰هزار تومان است.
  • حداکثر ۷ روز از واریز مبلغ وجه گذشته باشد.
  • واریز مبلغ وجه باید از حساب بانکی مالک حساب کاربری انجام شده باشد.
  • تنها اعتبار باقی‌مانده در حساب کاربری امکان بازگشت وجه را دارد؛ و امکان بازگشت وجه مبلغ استفاده شده وجود ندارد.
  • ارسال تصویر کارت ملی مالک حساب کاربری و ارایه‌ی شماره‌کارت و شبا حساب بانکی که واریز مبلغ وجه از آن انجام شده است، الزامی است.
  • فرم درخواست بازگشت وجه باید پس از تکمیل به تیکت مربوطه پیوست شود.
  • توجه با احراز همه‌ی شرایط بالا، برای هر حساب کاربری تنها یک بار امکان بازگشت وجه وجود دارد.
  • توجه مبالغ کد هدیه، کد تخفیف و اعتبار تشویقی، غیر قابل بازگشت هستند.
  • توجه اگر کارشناسان مالی لیارا تشخیص دهند که واریزی یک حساب کاربری مشکوک است یا احتمال پول‌شویی در آن وجود دارد، ارایه توضیحات در این باره الزامی است.
  • توجه با احراز همه‌ی شرایط از سمت کاربر، بازگشت وجه طی ۷ روز کاری انجام خواهد شد.
  • توجه تسویه‌ی کامل کل موجودی کیف پول وابسته به غیرفعال بودن تمام سرویس‌های ابری کاربر است.
  • توجه فرم درخواست بازگشت وجه برای حساب‌های حقوقی، باید از طرف شرکت به شکل رسمی مهر شود.

دامنه‌ی خدمات پشتیبانی فنی

کارشناسان پشتیبانی فنی لیارا تنها در حوزه‌ی زیرساخت ابری و مشکلات مرتبط با محصولات لیارا به ارایه پشتیبانی می‌پردازند و مسوولیتی در قبال نصب، نگه‌داری و رفع اشکال سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی که کاربران به کمک زیرساخت لیارا راه‌اندازی می‌کنند یا زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایی که به هر شکل به لیارا متصل می‌کنند، ندارند.

پروانه‌های نرم‌افزارهای شخص ثالث

مسوولیت رعایت قوانین مرتبط با پروانه‌های (License) نرم‌افزارهایی که شما به کمک زیرساخت لیارا نصب و راه‌اندازی می‌کنید برعهده‌ی شماست و لیارا مسوولیتی نخواهد داشت.

امنیت نرم‌افزارهای شخص ثالث

لیارا به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی خدمات زیرساخت، تنها مسوولیت تضمین امنیت محصولات خود را برعهده دارد و چنان‌چه کاربری روی زیرساخت لیارا سرویسی ایجاد کند یا نرم‌افزاری نصب کند که منجر به ضعف امنیتی شود یا اطلاعات وی هک شده و به سرقت برود، مسوولیتی متوجه لیارا نخواهد بود؛ با این حال، این حق برای لیارا محفوظ است که به هنگام ایراد هرگونه زیان یا اخلال در سرویس‌ها و خدمات قابل ارایه از سوی لیارا در اثر نصب هرگونه بدافزار نسبت به‌جبران خسارت و پی‌گیری قانونی اقدام کند.

تهیه نسخه‌ی پشتیبان

شما با استفاده از خدمات لیارا موظف به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان (Backup) از آن دسته از اطلاعاتی می‌شوید که روی زیرساخت لیارا دارید. لیارا مسوولیتی در قبال تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات کاربران و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته، که به‌دلیل خطای کاربران یا هر دلیل دیگری رخ داده ‌است، ندارد.

ما به‌شکل پیش‌فرض در نظر می‌گیریم که کاربران از داده‌های حساس خود مرتب نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنند و مسوولیت آن را بر عهده دارند؛ از این رو لیارا مسوولیتی در قابل داده‌ها و اطلاعات ازدست‌رفته برعهده نخواهیم‌گرفت.

جبران خسارت

با پیش‌آمدن اختلال در بهره‌برداری شما از هر یک از خدمات لیارا، جبران خسارت براساس قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و به شیوه‌ی تخصیص اعتبار به حساب کاربری شما انجام می‌شود و این اعتبار قابلیت تسویه‌ی ریالی ندارد. تخصیص اعتبار به‌عنوان جبران خسارت تنها برای کاربران مشمول قرارداد SLA انجام می‌شود. برای استفاده از این امکان لازم است شما نسبت به ارسال نامه‌ی رسمی یا ثبت «تیکت» در سامانه‌ی پشتیبانی لیارا با عنوان «درخواست خدمات اعتباری» و حاوی گزارش‌ها و لاگ‌های سیستمی نشان‌دهنده‌ی اختلال‌های به‌وجود آمده، اقدام کنید. لیارا هیچ‌گونه مسوولیتی در جبران خسارت‌ها و زیان‌های وارده یا منافع ممکن‌الحصولِ فوت‌شده فراتر از آن‌چه در SLA درج شده است ندارد و چیزی جز تخصیص خدمات اعتباری، تحت هیچ شرایطی برعهده‌ی نخواهد گرفت.

قیمت‌گذاری و تغییرات قیمت

قیمت سرویس‌ها و محصولات لیارا به صورت دوره‌های ساعتی، ماهانه و سالانه مطابق آن‌چه در صفحه قیمت‌گذاری آمده است، ارائه می‏‌شود. قیمت محصولات لیارا ممکن است به صورت ماهانه تغییر کند و بر اساس نوع دوره سرویس در هنگام تمدید، محاسبه و از اعتبار حساب کاربری کسر می‌شود.

شرایط و روند قطع سرویس‌های لیارا

اگر اعتبار حساب کاربری‌ از میزان مورد نیاز تمدید سرویس‌ها کمتر شود، طبق جدول زیر ارایه خدمات و دسترسی به محصولات لیارا قطع می‌شود. لیارا در برابر از دست رفتن داده‌های‌کاربر بر اثر حذف سرویس‌ها به دلیل کافی نبودن اعتبار حساب، مسوولیتی ندارد.

سطح حساب کاربریپایهاستاندارد و سازمانی
بلافاصله
پس از ۲۴ ساعت
بلافاصله
پس از ۳۰ روز
پلتفرم
دسترسی به پنل قطع می‌شود و برنامه‌ها خاموش می‌شوند
برنامه‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
دسترسی به پنل قطع می‌شود و برنامه‌ها خاموش می‌شوند
برنامه‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
دیتابیس
دسترسی به پنل قطع می‌شود دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند
دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
دسترسی به پنل قطع می‌شود دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند
دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
وردپرس پلاس
دسترسی به پنل قطع می‌شود و برنامه‌ها و دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند
برنامه‌ها، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
دسترسی به پنل قطع می‌شود و سرویس‌ها خاموش می‌شوند
برنامه‌ها، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان حذف می‌شوند
ذخیره‌سازی ابری
دسترسی به پنل، خواندن و نوشتن قطع می‌شود
باکت‌ها حذف می‌شوند
دسترسی به پنل، خواندن و نوشتن قطع می‌شود
باکت‌ها حذف می‌شوند
ایمیل
دسترسی به پنل، ارسال و دریافت قطع می‌شود
سرور‌های ایمیل حذف می‌شوند
دسترسی به پنل، ارسال و دریافت قطع می‌شود
سرور‌های ایمیل حذف می‌شوند
سطح حساب کاربری
سطح حساب کاربری به پلن پایه تغییر می‌کند؛ دسترسی به پنل پلتفرم، دیتابیس و ذخیره‌سازی رایگان دوم، قطع می‌شود و برنامه، دیتابیس و باکت رایگان دوم خاموش می‌شوند
برنامه، دیتابیس و باکت رایگان دوم حذف می‌شوند

اگر در سطح پایه حساب کاربری هستید و از پلتفرم استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل پلتفرم قطع می‌شود و برنامه‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، برنامه‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح پایه حساب کاربری هستید و از دیتابیس استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل دیتابیس قطع می‌شود و دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح پایه حساب کاربری هستید و از وردپرس پلاس استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل وردپرس پلاس قطع می‌شود و برنامه‌ها و دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح پایه حساب کاربری هستید و از ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل ذخیره‌سازی ابری، خواندن و نوشتن قطع می‌شود.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، باکت‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح پایه حساب کاربری هستید و از ایمیل استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل ایمیل، ارسال و دریافت قطع می‌شود.
  • پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، سرور‌های ایمیل حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از پلتفرم استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل پلتفرم قطع می‌شود و برنامه‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، برنامه‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از دیتابیس استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل دیتابیس قطع می‌شود و دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از وردپرس پلاس استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل وردپرس پلاس قطع می‌شود و برنامه‌ها و دیتابیس‌ها خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، دیتابیس‌ها و فایل‌های پشتیبان آن‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل ذخیره‌سازی ابری، خواندن و نوشتن قطع می‌شود.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، باکت‌ها حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از ایمیل استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله دسترسی شما به پنل ایمیل، ارسال و دریافت قطع می‌شود.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، سرور‌های ایمیل حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در سطح استاندارد یا سازمانی حساب کاربری هستید و از سطح حساب کاربری استفاده می‌کنید:

  • از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید،‌ بلافاصله سطح حساب کاربری به پلن پایه تغییر می‌کند؛ دسترسی به پنل پلتفرم، دیتابیس و ذخیره‌سازی رایگان دوم، قطع می‌شود و برنامه، دیتابیس و باکت رایگان دوم خاموش می‌شوند.
  • پس از گذشت ۳۰ روز از زمان کافی نبودن اعتبار حساب کاربری برای تمدید، برنامه، دیتابیس و باکت رایگان دوم حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

مالیات بر ارزش‌افزوده

در هنگام افزایش اعتبار حساب کاربری، مالیات بر ارزش‌افزوده به مبلغ مورد نظر شما اضافه می‌شود. با تغییر درصد مالیات بر ارزش‌افزوده مطابق قانون، این تغییر در لیارا نیز لحاظ خواهد شد.

حوادث غیرقابل اجتناب

لیارا در زمان پیش‌آمدن موارد غیرقابل اجتناب مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اعتصاب، تحریم، قطعی اینترنت و ارتباطات داخلی و بین‌المللی، مسوولیتی در قبال انجام‌نشدن تعهدات خود ندارد. مادامی که این شرایط به تشخیص لیارا طولانی شود و ارایه‌ی خدمات ما را متاثر و معلق کند، هیچ‌گونه مسوولیت یا تعهدی متوجه لیارا نخواهد بود. هر چند تلاش می‌کنیم آثار این موارد بر عرضه‌ی خدمات به کاربران کاهش یابد.

محفوظ‌بودن حق تغییر

لیارا مختار است در هر زمان و بدون اطلاع کاربر، مواردی مانند مشخصات فنی، سطوح (پلن‌های) محصولات و شرایط استفاده از خدمات خود را کلی یا جزیی تغییر دهد. آخرین نسخه این موارد روی سایت لیارا بارگذاری خواهد شد و از همین صفحه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

آخرین تاریخ به‌روزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)