در این توافقنامه نحوه تخصیص اعتبار در زمان از دسترس خارج شدن هرکدام از سرویسهای لیارا شرح داده شده است. لازم بهذکر است که هر نوع از عدم دسترسی در هر یک از سرویسهای لیارا بهشکل انحصاری در چارچوب همین سند قابلیت بررسی و ارزیابی و جبران را خواهد داشت. بهرهبردار در این توافقنامه به افراد حقیقی و حقوقی که دارای سرویس فعال در لیارا میباشند اطلاق میشود. بهرهبرداری از هر یک از خدمات لیارا بهمعنای پذیرش تمام مفاد این توافقنامه است و بهرهبرداران موظفاند بهشکل دورهای با مراجعه بهاین صفحه، از جدیدترین نسخهی این توافقنامه مطلع شوند.
در زمان عدم دسترسی به جز در موارد مستثنا، مدت زمان عدم دسترسی در طول یک ماه شمسی محاسبه شده و اعتبار سرویس مطابق هر بخش زیر در حساب کاربری بهرهبردار اعمال خواهد شد.
چنانچه عدم دسترسی به دلیل بروز هر یک از موارد زیر ایجاد شده باشد، مشمول هیچگونه جبران خسارت و تخصیص اعتبار قرار نخواهد گرفت.
چنانچه عدم دسترسی به دلیل بروز هر یک از موارد زیر ایجاد شده باشد، مشمول هیچگونه جبران خسارت و تخصیص اعتبار قرار نخواهد گرفت.
۲.۱. عدم دسترسی به دلایل خارج از کنترل لیارا؛ برای نمونه فاجعهی طبیعی، جنگ، اعمال تروریستی، شورش، اقدام دولت، اِشکال شبکهی جهانی اینترنت، اِشکال شبکهی ارتباطات زیرساخت، اِشکال شبکه دیتاسنتر، مسیریابی در شبکهی سرویسدهندگان اینترنت به بهرهبردار و هر یک از اشکالات خارج از شبکهی لیارا در داخل یا خارج از ایران.
۲.۲. عدم دسترسی براساس درخواست بهرهبردار؛ برای نمونه بهرهبردار درخواست تغییر یا حذف سرویس را داشته باشد.
۲.۳. عدم دسترسی به دلایل مربوط به بهرهبردار؛ برای نمونه در اثر اشتباه یا تنظیمات نادرست و یا نامناسب بهرهبردار در پنل کاربری روی داده باشد، یا ناشی از مشکلات نرمافزاری یا سختافزاری بهرهبردار یا مشکلات شبکهای او، از قبیل مشکلات مربوط به میزبانی تارنمای اصلی یا پهنای باند ناکافی بهرهبردار باشد.
۲.۴. عدم دسترسی به دلیل سواستفادهی بهرهبردار؛ برای نمونه بهدلیل استفادهی غیرقانونی، یا سواستفاده و بهرهکشی بدافزارها از منابع در اختیار بهرهبردار انجام شده باشد. هرگونه ارسال بدافزار، جعل هویت، ارسال هرزنامه، انجام هر گونه حمله و هک، انجام حملات منع سرویس و بهطور کلی، هرگونه بهرهبرداری توام با سونیت از هر یک از محصولات موجب قطع فوری و دایمی دسترسی بهرهبردار به این خدمات خواهد شد.
۲.۵. از دست رفتن اطلاعات بهرهبردار به هر دلیل و عدم تهیه نسخه پشتیبان توسط بهرهبردار و نگهداری آن خارج از لیارا
۲.۶. عدم دسترسی به علت حملات DDoS
۲.۷. عدم دسترسی به دلیل اصلاحات و تغییرات از پیش برنامهریزی شده؛ برای نمونه به منظور بروزرسانی زیرساخت لیارا اختلالی از قبل برنامهریزی شده باشد.
۲.۸. عدم دسترسی و حذف اطلاعات به علت عدم اعتبار کافی در حساب کاربری بهرهبردار
۲.۹. عدم دسترسی به دلیل اعمال قوانین و مقررات (Terms of Service) لیارا؛ برای نمونه با ابلاغ دستور قانونی قطع سرویسدهی از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، قوهی قضاییه، نهادهای بینالمللی، یا هر یک از مراجع ذیصلاح انجام شده باشد.
لیارا به هنگام احراز موارد موضوع این توافقنامه، صرفا بهمنظور جبران خسارت عدم دسترسی ماهانه نسبت به تخصیص اعتبار براساس مبلغ ماهانه، برای بهرهبردار اقدام خواهد کرد و هیچگونه مسئولیتی دربارهی جبران هیچیک از زیانها یا منافع فوتشدهی احتمالی یا قطعی ادعایی بهعهده نخواهد داشت. تخصیص اعتبار در حالت بیشینیه، ۱۲ روز اعتبار سرویسی است که دچار اختلال شده است و تحت هیچ شرایطی از آن فراتر نخواهد رفت و شامل جبران هیچ زیان یا خسارتی بهجز تخصیص اعتبار نخواهد شد.
در صورت بروز اختلال در خدمات ارائه شده توسط لیارا، نیاز است که بهرهبردار نسبت به ثبت تیکت در پنل کاربری لیارا به همراه گزارشهای نشاندهندهی اختلال اقدام کند. ارسال درخواست و گزارشهای مربوطه نهایتا تا ۱۵ روز از تاریخ بروز اختلال ضروری خواهد بود. لیارا تنها با رعایت مهلت یادشده، محرز شدن انتساب اختلال به لیارا و خروج موضوع از شمول موارد مستثنا، نسبت به تخصیص اعتبار به حساب کاربری بهرهبردار اقدام خواهد کرد. این اعتبار صرفا میتواند برای استفاده از خدمات لیارا مورد بهرهبرداری قرار بگیرد و به هیچوجه، قابلیت تسویهی ریالی یا انتقال به غیر را نخواهد داشت.
آخرین تاریخ بهروزرسانی: مرداد ماه ۱۴۰۱
توسعهدهندگان دربارهی ما چه میگویند
تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...
MohammadReza
![liara testimonial]()
keikaavousi
بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همهمون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمیتونه از پس هزینهها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوتهایی داشت که کمی کار میخواست ولی تا الان کاملا راضی.
jadi
![liara testimonial]()
jadi
با قدرت میتونم بگم تیم پشتیانی لیاراliara_cloud@یکی از بهترین تیمهای پشتیبانی که تا حالا دیدم. کارشون ارائه سرویسهای PaaS هست ولی من سوال در سطح برنامه خودمم(نه زیرساخت پلتفرم) که میپرسم بازم کامل و به موقع راهنمایی میکنن.
Amir
![liara testimonial]()
amirmazinani_ir
واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیتهای سرویس دیتابیسشون اینه که خودشون به صورت دورهای بکآپ میگیرن.
...
Ali Najafi
![liara testimonial]()
me_ali_najafi
یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@
Navid
![liara testimonial]()
1navid
عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم
Amir H Shekari
![liara testimonial]()
vanenshi