چرا با وجود CMSهایی مانند WordPress باید از Laravel استفاده کنیم؟

چرا با وجود cmsهایی مانند wordpress باید از laravel استفاده کنیم؟

داشتن وبسایت برای کسب‌وکارها در این دنیای مدرن یکی از موارد پراهمیت است زیرا به‌صورت قابل توجهی به آن‌ها کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را به مشتریان احتمالی تبدیل کنند اما ساخت وبسایت کار ساده‌ای نیست و می‌بایست موارد مختلفی را قبل از راه‌اندازی وبسایت در نظر بگیرید.

مثلا کدام پلتفرم برای کسب‌وکار شما مناسب است؟ باید کدام سرور میزبانی را انتخاب کنید؟ آیا یک CMS (Content Management System) مانند WordPress نیازهای کسب‌وکار شما را برآورده می‌کند یا نیاز است تا از یک فریم‌ورک مانند Laravel استفاده کنید؟

با توجه به این سوال‌ها می‌بایست با آگاهی تصمیم بگیرید و این مقاله می‌تواند در انتخاب پلتفرم مناسب به شما کمک کند.

مقایسه‌ WordPress و Laravel

WordPress

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا است که به کمک آن می‌توانید یک وبسایت با قابلیت تنظیم قالب سفارشی‌سازی شده ایجاد کنید. بسیاری از کاربران غیر فنی استفاده از WordPress را ترجیح می‌دهند زیرا این نرم‌افزار قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و چرخه‌ی توسعه‌ی آن سریع و ساده است و همچنین SEO خوبی دارد. عمدتا از این CMS برای توسعه‌ی وبسایت‌های محتوا محور استفاده می‌کنند.

WordPress در سال ۲۰۰۳ منتشر و به محبوب‌ترین CMS تبدیل شد. این سیستم مدیریت محتوا دارای طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها است که می‌توانید از آن‌ها برای گسترش عملکرد وبسایت خود استفاده کنید. این CMS به‌طور خاص برای مدیریت محتوا طراحی شده است، بنابراین برای مشاغلی که به وبسایت‌های مبتنی بر محتوا مانند وبلاگ یا روزنامه نیاز دارند بسیار مناسب است.

به این ترتیب اگر تمرکز اصلی شما ایجاد یک وبسایت تجاری برای جذب مشتری، خدمات طراحی و توسعه‌‌ی وب است می‌توانید از WordPress استفاده کنید.

Laravel

Laravel یک فریم‌ورک زبان PHP است که بستری مستحکم‌ و ایمن برای توسعه‌ی برنامه‌های وب و وبسایت‌ها ارائه کرده است. همچنین این فریم‌ورک مبتنی بر Symfony 2 است و با نه هزار پکیج ارائه شده که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت یک سیستم پیشرفته را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و می‌تواند به شما در حل برخی از چالش‌های رایج توسعه مانند رفع رایج‌ترین آسیب‌پذیری‌های فنی یا ایجاد سیستم‌های اعتبارسنجی کمک کند.

کسب‌وکارهایی که به وبسایت‌های تجاری پیچیده یا برنامه‌های وب نیاز دارند، Laravel را ترجیح می‌دهند.

چه زمانی نباید از WordPress استفاده کنید؟

بدون شک وقتی صحبت از سیستم‌های مدیریت محتوا می‌شود، WordPress بهترین گزینه است زیرا مزایای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد اما در عین حال محدودیت‌هایی وجود دارد که باید قبل از انتخاب این CMS برای توسعه‌ی وبسایت‌های تجاری در نظر گرفته شوند.

اگرچه هر پلتفرمی برای رفع اشکال‌ها، به‌روزرسانی‌های مختلفی ارائه می‌دهد اما گاهی اوقات این پیشرفت‌ها قادر به حل همه‌ی مشکل‌ها نیستند یا برخی از آن‌ها واقعا رفع نمی‌شوند. برخی از محدودیت‌های WordPress عبارتند از:

امنیت

یکی از اصلی‌ترین موضوع‌هایی که وبسایت‌های WordPress با آن روبرو هستند، امنیت است. درگذشته نیز این سیستم مدیریت محتوا با اشکال‌های امنیتی زیادی روبرو شده که منجر به آسیب‌پذیری‌های جدی و حساسی شده است.

علاوه‌براین‌ها هکرها می‌توانند با استفاده از نام‌های کاربری و بررسی رمزعبورهای مختلف با حمله‌های Brute Force حساب FTP شما را هک کنند. اگرچه شما می‌توانید وبسایت خود را در برابر حمله‌های شناخته شده محافظت کنید اما بازهم خطرپذیری WordPress زیاد است.

به‌روزرسانی‌ها

اگرچه WordPress هر ماه به‌طور منظم به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر می‌کند اما نصب آن‌ها بسیار وقت‌گیر است. علاوه‌براین‌ها یکی از مهم‌ترین مشکل‌ها این است که در هنگام نصب به‌روزرسانی احتمال خراب‌شدن سایت شما بسیار زیاد است، به‌خصوص اگر وبسایت شما سفارشی سازی شده باشد این موضوع تشدید می‌شود. علاوه‌براین باید به‌روزرسانی‌ها توسط یک توسعه‌دهنده WordPress انجام شوند و باید هزینه‌ای جداگانه برای این موضوع درنظر بگیرید.

افزونه‌ها

افزونه‌های WordPress عملکرد وبسایت شما را تقویت می‌کنند اما باید توجه داشته باشید که این افزونه‌ها توسط شخص‌های ثالث توسعه داده شده و بارگذاری شده‌اند. این افزونه‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی را که در این پلتفرم وجود ندارند، به WordPress اضافه می‌کنند و از آنجا که این افزونه‌ها توسط برنامه‌نویسان مختلف ارائه می‌شوند در مواردی با آسیب‌پذیری‌های امنیتی و برخی مشکل‌ها روبرو هستیم.

علاوه‌براین‌، بیشتر این افزونه برای افزودن قابلیت‌های خاصی به وبسایت ساخته شده‌اند و در صورت استفاده با سایر افزونه‌ها ممکن است باعث ایجاد مشکل یا تضاد شوند.

سرعت

سرعت بارگیری هر وبسایت بر تجربه‌ی کاربری و SEO سایت تاثیر بسیاری دارد. به دلیل آنکه می‌توانیم از WordPress برای توسعه‌ی انواع مختلفی وبسایت استفاده کنیم، بسیاری از ویژگی‌ها بلااستفاده می‌مانند و باعث کند شدن پردازش‌های سایت می‌شوند. بسیاری از وبسایت‌های WordPress سرعت کمی دارند و باعث از بین رفتن تجربه‌ی کاربری بازدیدکنندگان سایت می‌شوند و علاوه‌براین‌ها سایت شما به دلیل وجود کدهای بهینه نشده در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌شود.

با این وجود تمام این مشکل‌ها توسط یک توسعه‌دهنده WordPress با استفاده از افزونه‌های معتبر و انتخاب بهترین سرویس‌های میزبانی قابل حل است اما اگر علاقه‌مند به ساخت وبسایتی هستید که بر روی کاربران تاثیرگذار باشد، قطعا باید Laravel را انتخاب کنید.

چرا Laravel را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید یک برنامه‌ی وب یا وبسایت پیچیده داشته باشید، Laravel می‌تواند مناسب باشد زیرا این فریم‌ورک PHP توسعه‌ی وبسایت را آسان و سریع می‌کند و مواردی مانند routing، authentication، sessionها ومکانیسم caching در این فریم‌ورک نیز بسیار آسان است. علاوه‌براین تمام مشکل‌های WordPress در این فریم‌ورک رفع شده‌اند. به همین دلیل می‌توانید حساب بیشتری بر روی Laravel نسبت به WordPress برای توسعه‌ی وبسایت‌های خود باز کنید.

امنیت

باید همیشه امنیت را در هنگام انتخاب بستر مناسب برای وبسایت کسب‌وکار آینده خود در اولویت قرار دهید. فریم‌ورک Laravel در مقایسه با WordPress از امنیت بیشتری برخوردار است و با ویژگی‌های خود می‌تواند دسترسی‌های غیرمجاز به منابع و اطلاعات مهم وبسایت شما را محدود کند. همچنین این فریم‌ورک دارای یک سیستم احرازهویت پیش‌فرض است که از رمزنگاری AES-256 برای ذخیره‌ی تمام رمزعبورها استفاده می‌کند. علاوه‌براین، ویژگی‌های زیر را برای محافظت از وبسایت شما در برابر تهدیدها ارائه می‌دهد:

  • ذخیره‌ی رمزعبور
  • احراز هویت کاربران
  • جلوگیری از حمله‌ SQL injection
  • محافظت از Routeها
  • احراز هویت مبتنی HTTP
  • جلوگیری از حمله‌ XSS

ایده‌آل برای وبسایت‌های کاربر محور

WordPress معمولا برای وبسایت‌های مبتنی بر محتوا انتخاب می‌شود، بااین‌حال اگر می‌خواهید وبسایت شما از قابلیت‌هایی مانند ثبت نام، اطلاع رسانی، بارگذاری محتوا و تاریخچه‌ی پرداخت‌ها بهره‌مند باشد باید Laravel را انتخاب کنید.

مدیریت خطاها و استثناهای پیکربندی

حتی یک ایراد کوچک در وبسایت شما می‌تواند تاثیر بسزایی در کسب‌وکار شما داشته باشد و نه تنها تجربه‌ی کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه باعث کاهش بازدید سایت شما نیز می‌شود. متداول‌ترین خطاها نیز مربوط به فرم‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات پس از ارسال فرم است که برای این مورد، Laravel مجهز به یک کتابخانه‌ برای ورود کاربر به وبسایت است که در آن به این مشکل‌ها توجه بسیاری شده و تا حد ممکن مشکل‌ها را رفع کرده و به‌طور منظم به‌روز می‌شود.

جمع‌بندی

همه متوجه هستند که انتخاب میان WordPress و Laravel ساده نیست زیرا WordPress هنگام توسعه‌ی یک وبسایت مبتنی بر محتوا مزایای خاص خود را دارد و همچنین تعداد افزونه‌هایی که به شما کمک می‌کنند از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شوید، بسیار زیاد است. درحالی که از طرف دیگر می‌توانید وبسایت خود را با Laravel توسعه‌ دهید و از قابلیت‌های بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. انتخاب با شماست که با مشکل‌های WordPress روبرو شوید یا با Laravel آسودگی خاطر را تجربه کنید. میان تمام این قابلیت‌ها و مشکل‌ها شما هستید که باید متناسب با نیاز خود یکی از پلتفرم‌ها را انتخاب کنید و برای این کار می‌بایست کسب‌وکار خود را به‌خوبی بشناسید تا توانایی تصمیم‌گیری داشته باشید.

منبع: https://codecondo.com/why-should-you-choose-laravel-over-cms-like-wordpress

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)