افزونه‌های پاک کردن Cache در WordPress


۱۸ آبان ۱۳۹۹
افزونه‌های پاک کردن Cache در WordPress

یکی از دلایلی که نمی‌توانید تغییرات ایجاد شده در وبسایت خود را مشاهده کنید، وجود فایل‌های Cache شده قدیمی است. بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به شما پاک کردن Cache در برنامه‌های WordPress به کمک افزونه‌های مختلف را آموزش دهیم و برای شروع با بررسی عملکرد Cache این مقاله را آغاز می‌کنیم.

Cache چگونه کار می‌کند؟

هر زمان که وبسایتی را مشاهده می‌کنید، مرورگر شما محتوای آن وبسایت مانند فایل‌های HTML، CSS، JavaScript و تصویرها را بارگیری می‌کند. سپس این محتوا به‌عنوان فایل‌های Cache شده در local storage یا همان حافظه‌ی محلی سیستم شما ذخیره می‌شوند. به این صورت هنگامی که مجددا از همان وبسایت بازدید می‌کنید، سریع‌تر بارگیری می‌شود زیرا برخی از محتوای وبسایت را در سیستم خود دارید و نیازی به بارگیری مجدد آن‌ها نیست.

به‌عبارت دیگر مرورگر شما درخواست‌های کمتری به سرور ارسال می‌کند و دیگر مجبور نیستید تا تمام محتوای وبسایت را از اول بارگیری کنید، به همین دلیل استفاده از Cache یک روش عالی برای بهبود عملکرد وبسایت است.

همچنین شما می‌توانید یک بازه‌ی زمانی برای فایل‌های Cache شده تعیین کنید. برای مثال اگر بازه‌ی زمانی تصاویر را یک سال تنظیم کنید، تمام تصاویر ذخیره شده پس از یک سال به‌طور خودکار پاک می‌شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است تنظیم فاصله‌ی زمانی طولانی مدت مانع از مشاهده نسخه‌ی به‌روز شده وبسایت شود.

این مورد برای توسعه‌دهندگان وب به‌خصوص هنگام ایجاد تغییر بر روی وبسایت مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد زیرا از آنجا که مرورگر هنوز اطلاعات ذخیره شده قدیمی را نشان می‌دهد، محتوای جدید نمایش داده نمی‌شود. در این حالت می‌بایست Cache را به صورت دستی پاک کنیم.

معرفی افزونه‌ برای پاک کردن Cache در WordPress

استفاده از افزونه‌ها یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای بهره بردن از Cache در وبسایت‌های WordPress است، بنابراین پاک کردن Cache به کمک سه افزونه‌ی محبوب WordPress را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از افزونه‌ها، آن‌ها را نصب و فعال کرده باشید.

WP Super Cache

افزونه‌ی wp super cache

WP Super Cache یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های Cache در WordPress است و از ویژگی‌های مختلفی برای مدیریت Cache مانند فشرده‌سازی خودکار و Cache scheduler نیز برخوردار است. با استفاده از این افزونه می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، فایل‌های Cache شده وبسایت خود را پاک کنید:

  • در داشبورد مدیریت WordPress به Settings -> WP Super Cache بروید.
  • با کلیک کردن بر روی دکمه Delete Cache که در بخش Delete Cached Pages قرار دارد، فایل‌های Cache شده پاک می‌شوند.
پاک کردن cache در wordpress به کمک افزونه‌ی wp super cache

W3 Total Cache

افزونه‌ی w3 total cache

افزونه W3 Total Cache را به دلیل ویژگی‌های سفارشی‌سازی و صرفه‌جویی در پهنای‌باند می‌شناسند، همچنین شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر فایل‌های Cache شده را به کمک این افزونه پاک کنید:

  • در داشبورد مدیریت WordPress به بخش Performance -> Dashboard بروید.
  • بر روی empty all caches که در بالای صفحه قرار گرفته کلیک کنید.
پاک کردن cache در wordpress به کمک افزونه‌ی w3 total cache

WP Fastest Cache

افزونه‌ی wp fastest cache

WP Fastest Cache یکی دیگر از افزونه‌های محبوب برای کار با Cache است که آن را به‌دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف و داشبورد بصری می‌شناسند. این افزونه هنگام افزودن صفحه یا نوشته‌ی جدید در وبسایت، تمام فایل‌های Cache شده را حذف می‌کند اما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر فایل‌های Cache شده را به صورت دستی حذف کنید:

  • وارد داشبورد مدیریت WordPress شوید.
  • به WP Fastest Cache رفته و از منوی بالا وارد Delete Cache شوید.
  • در این صفحه با کلیک کردن بر روی دکمه‌ی Delete Cache، کار به اتمام می‌رسد.
پاک کردن cache در wordpress به کمک افزونه‌ی wp fastest cache

جمع‌بندی

استفاده از Cache یک روش عالی برای بهبود عملکرد وبسایت است اما امکان دارد در برخی مواقع مانع دیدن نسخه‌ی به‌روز شده وبسایت شود. امیدواریم به کمک این مقاله پاک کردن Cache در WordPress را با استفاده از این افزونه‌های محبوب به‌خوبی یاد گرفته باشید.

منبع: https://www.hostinger.com/tutorials/wordpress/how-to-clear-wordpress-cache

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)