تولد دو سالگی لیارا، ارائه‌ی موقعیت ایران و شبکه‌ی خصوصی

دو سال از راه‌اندازی لیارا می‌گذرد. تولد دو سالگی لیارا، روزی‌ست که به‌ما یادآوری می‌کند که از همان ابتدا چرا قدم در این مسیر قرار دادیم. روزی که به‌ما یادآوری می‌کند که هدف‌مان ساخت بستری ساده، سریع و با کیفیت برای توسعه‌دهندگان بوده‌است و نباید هدف‌مان را فراموش کنیم. توسعه‌دهندگانی که عمر خود را با فنجانی چای و قهوه، صرف ساخت برنامه‌هایی خلاقانه می‌کنند تا مردم زندگی آسوده‌تر و شادتری داشته باشند. ما برای این افراد، باید بستری پایدار فراهم کنیم.

در همین راستا، تیم لیارا در دو ماه گذشته، روی قابلیت‌هایی که بیشترین درخواست را از سمت کاربران و درواقع توسعه‌دهندگان داشته، متمرکز بوده است. در ادامه، این قابلیت‌ها را معرفی می‌کنیم.

ارائه‌ی موقعیت جغرافیایی ایران

اگر مخاطب هدف برنامه‌ی شما کاربران ایرانی هستند، پس بهتر است سرورهای‌تان هم در ایران باشند تا کاربران‌تان با سرعت و کیفیت بسیار بالایی به داده‌های‌شان دسترسی داشته و از برنامه‌ی شما استفاده کنند. با اضافه‌شدن دیتاسنتر ایران به لیارا، از این پس می‌توانید برنامه‌ی‌تان را در موقعیتی که به مخاطب هدف‌تان نزدیک‌تر است مستقر کنید.

انتخاب با کاربران است که با توجه به برنامه و شرایط آن، از دیتاسنتر آلمان استفاده کنند یا ایران. امکان استفاده‌ی هم‌زمان از هر دو دیتاسنتر با ساخت دو حساب کاربری جداگانه امکان‌پذیر است.

ما با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که در تهیه‌ی تجهیزات و سخت‌افزارها کردیم، توانستیم قیمت سرویس‌های برنامه و دیتابیس را ۲۵ درصد و سرویس فایل را ۳۳ درصد نسبت به‌آلمان کاهش دهیم.

خبر خوب بعدی هم این است که پلن‌‌های برنامه و دیتابیس در موقعیت ایران دارای فضای دو برابر نسبت به پلن‌های برنامه و دیتابیس در آلمان هستند. برای سرویس فایل موقعیت ایران از هارد‌های نوع SAS استفاده می‌شود که سرعت بالاتری نسبت به هارد‌‌های HDD سرویس فایل آلمان دارد.

در زمان ثبت نام، موقعیت جغرافیایی را حتما باید ایران انتخاب کنید تا بتوانید سرویس‌های‌تان را در دیتاسنتر ایران مستقر و اجرا کنید. اما اگر از کاربران فعلی لیارا هستید، برای استقرار برنامه‌های‌تان در ایران، باید از حساب کاربری فعلی‌تان خارج شده و یک حساب کاربری جدید در موقعیت جغرافیایی ایران بسازید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید از همان نام کاربری و تلفن همراهی که برای ثبت نام در آلمان استفاده کردید، در ایران هم استفاده کنید.

در گام بعد، لازم است که آخرین نسخه‌ی Liara CLI را نصب کنید. با دستور زیر، آخرین نسخه برای‌تان نصب می‌شود. اگر از قبل نصب کرده‌اید، به‌آخرین نسخه ارتقا داده خواهد شد:

npm i -g @liara/cli

سپس با دستور زیر بررسی کنید که حتما نسخه‌ی 2.5.0 و یا بالاتر نصب شده باشد:

liara version

و حالا در زمان ورود به حساب‌کاربری با دستور liara login، از شما موقعیت جغرافیایی‌ای که در آن ثبت نام کردید هم پرسیده خواهد شد:

liara login
? Please select a region: (Use arrow keys)
❯ iran 
  germany

بعد از اتمام فرایند لاگین، هر زمان که از دستور liara deploy استفاده کنید، برنامه‌ی شما در همان موقعیت جغرافیایی‌ای که در هنگام لاگین انتخاب کردید، دیپلوی خواهد شد.

اگر هم قصد دارید سرویسی را از آلمان به ایران منتقل کنید، می‌توانید راهنمای انتقال بین موقعیت‌ها را مطالعه کنید.

شبکه‌ی خصوصی

اگر برنامه‌ی بعدی‌تان را با معماری مایکروسرویس توسعه می‌دهید، یا معماری‌تان به‌این‌صورت است که برنامه‌ی اصلی از یک worker برای اجرای job ها و task ها استفاده می‌کند، پس حتما نیاز به ساخت چندین برنامه در لیارا در پلتفرم‌های گوناگون خواهد داشت و لازم خواهد بود که این برنامه‌ها بتوانند در یک شبکه مستقل و خصوصی با یک‌دیگر در ارتباط باشند.

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، به‌تازگی دیتاسنتر ایران به لیارا اضافه شد و یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این دیتاسنتر، دارا بودن امکان شبکه‌ی خصوصی است. هر حساب کاربری در ایران، دارای شبکه‌ی خصوصی بین برنامه‌ها و دیتابیس‌ها است و این یعنی برنامه‌ی شما می‌تواند در یک شبکه‌ی خصوصی به سایر برنامه‌ها و دیتابیس‌های‌تان متصل شود.

سخن آخر

ما همواره به‌دنبال بهبود و ارتقا کیفیت خدمات لیارا هستیم. در این مسیر، از دیدگاه‌های شما استفاده می‌کنیم و با توجه به‌نظرات شما گام‌های بعدی‌مان را بر می‌داریم. دیدگاه خود را از طریق پشتیبانی و شبکه‌های اجتماعی لیارا به‌گوش ما برسانید.

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)