مزایای دورکاری برای کارفرمایان و کارمندان


۱ خرداد ۱۴۰۰
مزایای دورکاری برای کارفرمایان و کارمندان

از سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی همان حدود‌ سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷، تعداد افرادی که از راه دور کار می‌کردند مداوما درحال افزایش بود تا درنهایت با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، دورکاری به یک روند اجباری تبدیل شد.

برادی افراد جویای کار، دورکاری کنترل بیشتری بر زندگی خصوصی، شغل و رفاه کلی آن‌ها فراهم می‌کند اما صاحبان مشاغل هنوز هم در ادامه‌ی روند دورکاری تردید دارند. به‌همین منظور می‌خواهیم در این مقاله به مزایای اصلی دورکاری برای کارفرمایان و کارمندان بپردازیم.

مزایای دورکاری برای کارفرمایان

۱) صرفه‌جویی در هزینه‌ها

صرفه‌جویی در هزینه‌ها براساس داده‌های Global Workplace Analytics از برترین مزیت‌های دورکاری برای کارفرمایان است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • با کاهش تعداد کارمندان حضوری می‌توانید نیاز به املاک و مستغلات را کاهش دهید و به فضای بسیار کوچک‌تری بروید که به این صورت علاوه‌بر کاهش هزینه‌های املاک، بارهای مالیاتی شما به حداقل میزان خود می‌رسد.
  • نیازهای محل کار مانند تجهیزات مختلف و هزینه‌های آب و برق با دور کار شدن کارمندان کاهش پیدا می‌کند.
  • هرچه افراد کمتری در دفتر شرکت کار کنند، هزینه‌های پذیرایی اعم از کافه تریا و میان وعده‌‌های اداری کاهش پیدا خواهد کرد.
  • با دورکار شدن افراد میزان ابتلا به بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند، درنهایت می‌توانید هزینه‌های بیمه درمانی کمتری را برای تجارت خود درنظر بگیرید.

یک شرکت می‌تواند سالانه ۱۱,۰۰۰ دلار به‌ازای هر کارمندی که ۵۰ درصد از کارها را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهد، صرفه‌جویی کند.

Global Workplace Analytics

۲) افزایش بهره‌وری

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های کافرمایان در زمینه‌ی مدیریت کارکنان دورکار، تردید در عملکرد آن‌ها است اما مطالعه دو ساله‌ای که توسط دانشگاه استنفورد انجام شده نشان می‌دهد که کارکنان دورکار ۱۳ درصد بازدهی بیشتری دارند و این تقریبا به‌معنای یک روز اضافی در هفته است.

۷۵ درصد از کارکنان در طول دورکاری احساس می‌کنند که بهره‌وری خود را حفظ یا بهبود بخشیده‌اند.

Boston Consulting Group

افزایش بهره‌وری حاصل شده را می‌توان از نتایج کاهش حواس‌پرتی‌ها و داشتن فضای کاری راحت‌تر دانست. علاوه‌براین کارمندان دورکار نیازی به رفت و آمد ندارند بنابراین استرس مربوط به ساعت‌های شلوغی تاثیر کمتری بر توانایی تمرکز آن‌ها خواهد داشت.

۳) کاهش میزان دستمزدها

مشاغل به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های خود هستند و اکثرا تعدیل حقوق برای کارکنان دورکار را درنظر دارند.

دو سوم کارمندان حوزه‌ی تکنولوژی درصورتی که امکان دورکاری فراهم باشد، دور شدن از مناطق گران قیمت را ترجیح می‌دهند.

Business Insider

همچنین یکی دیگر از آمارهای به‌دست آمده توسط Global Workplace Analytics نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم کارمندان، کار در خانه را به افزایش حقوق ترجیح می‌دهند.

۴) کاهش گردش کارکنان

مطمئنا هرکدام از مشاغل ارزش ماندگاری کارمندان را می‌داند. هربار که کارمندی شرکت را ترک می‌کند به این معناست که این شرکت مهارت، تجربه و دانش خود را از دست می‌دهند و مجبور می‌شود منابع خود را برای جایگزینی و آموزش کارمند جدید صرف کند.

براساس آمارهای به‌دست آمده توسط SHRM، هر شرکت با از دست دادن هر کارمند باید ۵۰ الی ۲۵۰ درصد از حقوق سالانه آن فرد را برای جایگزینی مهارت، تجربه و دانش از دست رفته صرف کند.

ماندگاری کارمندان دورکار ۱۳ درصد بیشتر از کارمندان مستقر در دفتر کار است.

Owl Labs

بنابراین زمانی که کارفرمایان فرصت کار در خانه و انعطاف‌پذیری کاری لازم را برای کارمندانشان فراهم می‌کنند باعث افزایش وفاداری، اعتماد و رضایت آن‌ها می‌شود.

۵) کاهش غیبت‌های کارکنان

دورکاری در وهله‌ی اول میزان ابتلا به بیماری کارمندان را کاهش می‌دهد بنابراین شاهد کاهش غیبت‌‌های کارکنان خواهیم بود و علاوه‌براین سرعت بهبود بیماری افراد دورکار بیشتر است بنابراین می‌توانیم شاهد برگشت سریع‌تر کارمندان به کار باشیم.

محل‌های کار انعطاف‌پذیر باعث کاهش ۴۵ درصدی غیبت‌ها می‌شود.

Gallup

با نگاهی به برگه‌های مرخصی متوجه خواهید شد که بیشتر افراد برای قرار ملاقات با پزشک یا مراقبت از کودک خود به مرخصی رفته‌اند. حال کارمندان دورکار می‌توانند این کارها را بدون گرفتن مرخصی در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهند.

۶) افزایش توانایی استخدام کارکنان بااستعداد

دورکاری بسیاری از محدودیت‌های جغرافیایی را از بین می‌برد و شانس کارفرماها برای استخدام افراد بااستعداد را افزایش می‌دهد.

تیم‌های اجرایی متنوع ازنظر قومی و فرهنگی، ۳۳ درصد سود بیشتری کسب می‌کنند.

McKinsey & Company

از آنجا که دورکاری باعث افزایش رضایت و بهره‌وری کارکنان می‌شود بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کارمندان احتمالی برای داشتن یک شغل رویایی که به‌صورت دورکاری است تمام تلاش خود را می‌کنند.

مزایای دورکاری برای کارمندان

۱) آزادی و انعطاف بیشتر

اخیرا Buffer گزارش سالانه‌ی وضعیت کار از راه دور خود را منتشر کرد و در آن به مزایای دورکاری برای کارمندان پرداخته شده است. ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان با این نظر موافق بودند که انعطاف‌پذیری از نظر برنامه‌ی کاری و استقلال در انتخاب موقعیت مکانی دلخواه برترین مزیت‌های دورکاری بوده است.

برترین مزایای دورکاری

جای تعجب نیست که کارمندان دورکار از انعطاف‌پذیری و آزادی خود قدردانی می‌کنند زیرا آن‌ها می‌توانند روز خود را برای برقراری تعادل میان کار و زندگی برنامه‌ریزی کرده و علاوه‌براین می‌توانند با خانوده خود وقت بگذرانند یا از والدین سالخورده‌ی خود بدون درخواست مرخصی مراقبت کنند.

۲) صرفه‌جویی در هزینه‌ها

کارهای دفتری هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورد که در لیست زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • متوسط هزینه‌های رفت و آمد سالانه به دفتر کار حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.
  • با دورکاری می‌توان در هزینه‌های خرید لباس، دوخت و خشک‌شویی و بسیاری از هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کرد.
  • صرف غذاهای آماده برای ناهار و رفتن به کافی‌شاپ‌ها را می‌توان پس از دورکار شدن از لیست هزینه‌ها حذف کرد.

یک کارمند دورکار می‌تواند به‌طور متوسط ۴,۰۰۰ دلار از هزینه‌های بنزین، قهوه، ناهار و لباس را صرفه‌جویی کند.

FlexJobs

۳) صرفه‌جویی در زمان

کم شدن رفت و آمدها یکی دیگر از مزایای اصلی دورکاری است و علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث صرفه‌جویی در وقت کارمندان می‌شود و تعادل کار و زندگی را به‌طرز عجیبی بهبود می‌بخشد.

کارمندان دورکار در مقایسه با کارمندان ادارات به‌طور متوسط ۸.۵ ساعت از وقت هفتگی خود را صرفه‌جویی می‌کنند و این عدد در مدت زمان یک سال به ۴۴۲ ساعت می‌رسد.

Airtasker

همچنین دیگر نیازی نیست تا کارمندان دورکار دغدغه‌ای برای پوشیدن و انتخاب لباس، بسته‌بندی جعبه‌های غذایی، بردن لباس به خشک‌شویی و بسیاری از موارد اینچنینی داشته باشند و به این شکل است که دورکاری این امکان را به‌وجود می‌آورد تا کارهای روزمره و حواس‌پرتی‌های غیر ضروری از بین برود و کارمندان کنترل بیشتری بر زمان خود داشته باشند.

۴) استقلال در انتخاب موقعیت مکانی دلخواه

دورکاری به شما امکان می‌دهد تا از هرجای دنیا به کار خود ادامه دهید. دو سوم از کارمندان فنی منطقه خلیج San Francisco گزارش دادند که اگر امکان دورکاری برای آن‌ها فراهم باشد به مناطقی با هزینه‌های زندگی و ترافیک کمتر می‌روند.

نظرسنجی شرکت Facebook: حدود ۶۰ درصد از کارمندان ترجیح می‌دهند که به یک شهر کوچک‌تر منتقل شوند.

MarketWatch

۵) بهبود بهره‌وری و رفاه کاری

مطمئنا یک محیط کار دفتری پر سر و صدا می‌تواند باعث حواس‌پرتی کارکنان شود زیرا شما نمی‌توانید از زنگ خوردن تلفن‌ها جلوگیری کنید یا به مراجعه کنندگان اجازه‌ی صحبت کردن ندهید بنابراین یک هیاهوی کلی در محیط کار دفتری وجود دارد. بسیاری از افراد به‌ویژه کارمندان حوزه‌های علمی برای تمرکز در محیط کار به سکوت بیشتری نیاز دارند که امکان آن در یک محیط اداری سنتی وجود ندارد.

۸۶ درصد افراد دورکار اذعان داشتند که با کار در خانه احساس بهتری پیدا می‌کنند و همچنین بهره‌وری آن‌ها بیشتر است.

SHRM

دورکاری به کارمندان امکان می‌دهد تا محیط زندگی خود را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنند و با لباس‌های دلخواهشان به انجام کارها بپردازند. همچنین هر زمان که حالشان بد شود می‌توانند دراز بکشند یا حتی روی کاناپه یا رختخواب چرت بزنند.

۶) ایجاد تعادل میان کار و زندگی

تعادل میان زندگی و کار یکی از جذاب‌ترین مزایای دورکاری برای کارمندان است. نظرسنجی اخیر FlexJobs نشان داد که دورکاری توانسته به میزان ۷۳ در بهبود تعادل کار و زندگی موثر باشد زیرا افراد می‌توانند زمان بیشتری را با فرزندان و همسر خود بگذرانند.

۶۸ درصد از کارمندان می‌گویند تعادل نامناسب کار و زندگی باعث تاثیر منفی بر روحیه و انگیزه‌ی کاری آن‌ها می‌شود.

Fingerprint for Success

همچنین دورکاری نیاز به عجله برای رسیدن به قطار یا اتلاف وقت در ترافیک و پیروی از سیاست‌های پرفشار کارهای دفتری را از بین می‌برد. علاوه‌براین‌ها کارمندان دورکار وقت بیشتری برای خانواده می‌گذارند، استراحت بیشتری می‌کنن، احساس آرامش بیشتری دارند و همه‌ی این‌ها در عملکرد آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: https://medium.com/actiresults/benefits-of-remote-work-for-employers-employees-a0b5fcf8d6f7

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)