چرا Laravel بهترین فریم‌ورک PHP در سال ۲۰۲۰ است؟


۱۲ آبان ۱۳۹۹
چرا laravel بهترین فریم‌ورک php برای استفاده در سال ۲۰۲۰ است

تعداد زیادی از وبسایت‌ها (حدود ۱۳۵۰۰۰ سایت)، به‌جای استفاده از سایر فریم‌ورک‌های زبان PHP از Laravel استفاده کرده‌اند و ما در این مقاله می‌خواهیم دلایل محبوب بودن این فریم‌ورک را همراه با شما، بررسی کنیم.

این فریم‌ورک به‌دلیل داشتن ویژگی‌‌های پیشرفته و ابزارهایی که توسعه سریع برنامه‌های وب را آسان می‌کنند، از سایر فریم‌ورک‌های زبان PHP، امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

همچنین Laravel به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا روند توسعه‌شان را با استفاده از کدهای تمیز و قابل استفاده مجدد، ساده کنند و یکی از معدود فریم‌ورک‌هایی است که دارای انعطاف‌پذیری و ویژگی‌ها زیاد برای ایجاد یک بستر مناسب برای ساخت وبسایت‌ها و برنامه‌های آنلاین است.

سهم فریم‌ورک Laravel از بازار

اغلب شرکت‌هایی که از فریم‌ورک Laravel استفاده می‌کنند در زمینه خدمات IT، املاک و صنعت خرده فروشی فعالیت می‌کنند.

حال بیایید برخی از مزایای فنی Laravel و اینکه چرا هنوز بهترین فریم‌ورک PHP در سال ۲۰۲۰ است را بررسی کنیم.

۱) معماری MVC برای ارائه پشتیبانی و عملکرد استثنایی

معماری mvc برای ارائه پشتیبانی و عملکرد استثنایی

این فریم‌ورک با الگوی معماری MVC (Model-View-Controller) ارائه می‌شود. استفاده از آن آسان است، بنابراین به یک گزینه مناسب برای ساخت برنامه‌های تجاری بزرگ یا کوچک تبدیل شده است. با استفاده از Laravel، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند پروژه‌های بزرگ با فایل‌های زیاد را به راحتی توسعه و ساماندهی کنند.

هنگامی که بخواهید بر روی یک پروژه بزرگ کار کنید، باید با بسیاری از کدهای ساختار نیافته کنار بیایید اما معماری MVC می‌تواند ساختار کدها و کار با آنها را برای شما ساده کند. همچنین Laravel با پشتیبانی از این معماری، کار با پروژه‌های بزرگ و فایل‌هایشان را منطقی‌ و آسان‌تر می‌کند. بدین صورت می‌توانید روند چگونگی نمایش برنامه خود را در دنیای واقعی کنترل کنید و آن را برای اهداف تجاری بهبود ببخشید.

۲) Template Engine برای ساخت طرح‌ها

template engine برای ساخت بهترین layoutها

یکی از وظایف شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس در توسعه وب توسط فریم‌ورک‌ها، کار با موتور‌های قالب‌ساز یا همان template engineها است که از آنها برای مدیریت داده‌های متنی در برنامه‌‌‌ها استفاده می‌شود. به‌طور خلاصه، یک موتور قالب‌ساز، داده‌های موجود در model را در قالب برنامه پردازش می‌کند و درنهایت یک فایل متنی می‌سازد.

حال به سراغ فریم‌ورک Laravel می‌رویم، این فریم‌ورک از موتور قالب‌ساز Blade استفاده می‌کند که بسیار سبک و قدرتمند است و همچنین به صورت پیش‌فرض در این فریم‌ورک نصب شده تا روند توسعه طرح‌ها (layouts) را روان و ساده کند.

موتور قالب‌ساز Blade، امکان نمایش داده‌ها و گسترش طرح‌های برنامه را بدون تاثیر بر عملکرد و سرعت آن فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از ویژگی content seeding به شما در ساخت طرح‌های مبتکرانه و شگفت‌انگیز کمک می‌کند.

علاوه‌براینها، ساختار خاص خود را برای ایجاد و مشاهده فایل‌هایی که شامل دستورها و حلقه‌های شرطی است را فراهم کرده کرده، یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این موتور قالب‌ساز این است که شما می‌توانید یک قالب اصلی ایجاد کرده و در مواقع مورد نیاز آن را گسترش دهید.

۳) Artisan CLI برای اجرای ساده و سریع دستورها

artisan cli برای اجرای ساده و سریع دستورها

فریم‌ورک Laravel دارای CLI اختصاصی خود یعنی Artisan است که به شما امکان می‌دهد روند توسعه خود را ساده، آسان و سریع کنید. این CLI از کامپوننت قدرتمند کنسول فریم‌ورک Symfony استفاده می‌کند و به migration داده‌ها و مدیریت دیتابیس کمک می‌کند و همچنین شما می‌توانید کد اسکلت برنامه‌، مدل‌ها، کنترلرها و سایر موارد را به کمک Artisan ایجاد کنید.

این ابزار CLI به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا روند‌های تکراری و خسته کننده را که مجبور به انجام دستی آنها بودند، خودکار کنند. علاوه‌براین، می‌توان برای ایجاد فایل‌های MVC از این ابزار استفاده کنید و یا با ایجاد دستورهای مورد نیاز خود، پیکربندی داده‌ها راه مدیریت کنید.

اینها فقط تعداد کمی از قابلیت‌های Artisan بودند، شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مستندات این CLI در وبسایت رسمی این فریم‌ورک مراجعه کنید.

۴) Eloquent ORM برای تعامل آسان با دیتابیس برنامه

eloquent orm برای تعامل آسان با دیتابیس برنامه

شما با استفاده از Modelها در فریم‌ورک Laravel می‌توانید عملکرد برنامه تجاری‌تان را افزایش دهید. تنها فریم‌ورکی که در زبان PHP قابلیت Eloquent ORM را برای ساخت و شخصی‌سازی آسان Modelها فراهم کرده، Laravel است. ORM مخفف عبارت object-relational mapper و Eloquent ORM در Laravel بسیار جذاب است. همان‌طور که از نام آن پیداست، به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سینتکس eloquent به راحتی به آبجکت‌های موجود در دیتابیس دسترسی داشته باشید.

می‌توان گفت که این ابزار یکی از بهترین ابزارهای ORM برای توسعه‌دهندگان وب است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا با سینتکس ساده زبان PHP، کوئری‌های خود را در دیتابیس اجرا کنند. بنابراین نیازی به صرف زمان برای نوشتن کدهای پیچیده SQL نیست و بدین صورت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

۵) قابلیت تست‌نویسی برای برنامه‌ها

قابلیت تست‌نویسی برای برنامه‌ها

فریم‌ورک Laravel با مجوعه‌ای خاص از ویژگی‌ها برای انجام unit test در برنامه‌های وب و تلفن همراه از طریق PHPUnit ارائه می‌شود و به‌طور خودکار فایل phpunit.xml را برای انجام unit test می‌سازد.

Laravel، تست‌ها را بر روی دو پوشه شامل Feature و Unit اجرا می‌کند. Unit Test برای کدهای کوچک است اما Feature test برای کدهای بزرگ‌تر با آبجکت‌های زیاد‌ است.

این فریم‌ورک می‌تواند چندین unit test را همزمان انجام دهد تا مطمئن شود همه تغییرهای جدید شما به درستی آزمایش می‌شوند. بنابراین زمانی که صحبت از تست برنامه‌ها می‌شود، unit test یکی از بهترین گزینه‌ها است زیرا تست برنامه را برای توسعه‌‌دهندگان آسان می‌کند و اگر بتوانید به درستی از قابلیت تست برنامه Laravel استفاده کنید، برنامه‌‌ای بدون اشکال و بسیار کارآمد خواهید داشت.

همچنین هزینه‌های نگهداری از برنامه‌های Laravel در مقایسه با سایر فریم‌ورک‌های زبان PHP بسیار کم‌تر است زیرا قابلیت‌های معماری MVC و Unit test را در اختیار خواهید داشت که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌های تجاری مقیاس‌پذیری با بودجه‌های محدود بسازند.

منبع: https://www.freecodecamp.org/news/why-laravel-is-the-best-php-framework-to-use-in-2020

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)