۱۰ کتابخانه برتر React Component در 2020


۱۹ تیر ۱۳۹۹
برترین کتابخانه‌های react

هم اکنون در ۲۰۲۰ هستیم و React همچنان یکی از پرطرفدارترین فریم‌ورک‌های فرانت‌اند است. جامعه کاربری React به دلیل افزایش پکیج‌های React که برای ساده‌سازی جنبه‌های مختلف توسعه فرانت‌اند توسط React ساخته می‌شوند در حال رشد و زیاد شدن است.

در این مقاله نگاهی به کتابخانه‌هایی می‌اندازیم که در چند سال اخیر میان توسعه‌دهندگان فرانت‌اند بسیار محبوب شده‌اند.

فرض ما بر این است که شما با React آشنا هستید و می‌توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت برای آشنایی می‌توانید به مستندات React مراجعه کنید.

Ant Design

Ant Design مجموعه‌ای از کلاس‌های جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط کاربری در برنامه‌های تحت وب طراحی شده است. Ant Design بیش از ۵۰ component برایتان فراهم می‌کند که از آن‌ها برای ساخت برنامه‌های زیبا می‌توانید استفاده کنید. Ant Design اخیرا Material UI، یعنی حریف خود را شکست داده و هم اکنون محبوب ترین کتابخانه React با ۵۶ هزار ستاره در گیت‌هاب است.

بر روی هر کدام از جنبه‌های مختلف Ant Design تا ریزترین جزییات فکر شده است. ساختار Ant Design بر اساس سیستم طراحی که توسط سازنده‌های آن ساخته شده است می‌باشد.

با استفاده از قدرت Ant Design می‌توانید برای هر سیستم عاملی با توجه به ساختار گرافیکی‌اش رابط کاربری طراحی کنید. این کتابخانه بر روی چندین اصول و اساس واحد بنا شده است و طراحی و ساخت مدل اولیه و دسترسی به آن را برای اعضای پروژه راحت تر می‌کند. 

اگر شما دوست داشته باشید تا برنامه‌ای را ایجاد کنید که احساس بهتری به کاربران‌تان بدهد، حتما Ant Design را مد نظر داشته باشید. همچنین نسخه موبایل برای Ant Design نیز وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

Material UI

MaterialUI مجموعه‌ای از component‌هایی است که بر اساس دستورالعمل‌های متریال دیزاین گوگل ساخته شده است. Material UI شامل تعداد زیادی از ابزارهای قابل تغییر است که به طور کامل در دسترس شماست. component‌های Material UI مستقل هستند و تنها استایلی را می‌خواهند که برای نمایش در برنامه به آن نیاز دارند.

Material UI حامیان و maintainerها و همچنین جامعه کاربری پرقدرتی در پشت خود دارد. در حال حاضر ۵۴ هزار ستاره در گیت‌هاب خود دارد که باعث می‌شود یکی از کتابخانه‌های محبوب باشد.

Material UI طراحی ساده، سبک و کاربر پسندی را برای ساخت برنامه‌های بسیار زیبا فراهم می‌کند. استفاده از این کتابخانه یعنی استفاده از دانایی و آگاهی تیم طراحی گوگل در استواری و سادگی رابط کاربری به نحوی که باید باشد. 

اگر دنبال ایجاد یک رابط کاربری زیبا، استوار و سبک بدون از دست دادن عملکرد و دسترسی پذیری برنامه‌تان هستید،‌ Material UI همان چیزی است که می‌خواهید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید به این لینک مراجعه کنید.

React Bootstrap

React Bootstrap یک پکیج برای ساخت رابط کاربری بر اساس Bootstrap است. React Bootstrap به سادگی کدهای جاوا اسکریپت در Componentهای Bootstrap را با کدهای جاوا اسکریپت در React جایگزین می‌کند. استفاده از این کتابخانه اغلب شهودی‌ است و دلیل آن هم تعداد زیاد تم‌های Bootstrap است. این که سریع ترین راه برای ساخت رابط کاربری، استفاده از React به همراه Bootstrap است، قابل بحث است. همچنین در سال‌های اخیر معروف‌تر هم شده است و هم اکنون ۱۷ هزار ستاره در گیت‌هاب دارد و در npm بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود هفتگی دارد.

اگر می‌خواهید در سریع ترین زمان ممکن برنامه React خودتان را بسازید، React Bootstrap می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.

Blueprint UI

Blueprint یک ابزار دیگر برای ساخت رابط کاربری بر اساس React است. برای طراحی و ایجاد رابط کاربری تحت وب برای برنامه‌های دسکتاپ که پیچیده و با تراکم داده بالا هستند، که در عین حال باید در مرورگر‌های مدرن و IE 11 اجرا ‌شوند، مناسب است. 

این کتابخانه یک ابزار برای ساخت رابط کاربری mobile-first نیست. در این ابزار، از کتابخانه componentها می‌توانید از تعدادی خط کد برای تولید و نمایش آیکون‌ها، کارکردن با تاریخ و زمان، انتخاب منطقه زمانی و … استفاده کنید. 

با بیش از ۱۵ هزار ستاره در گیت‌هاب و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود در npm،‌ این کتابخانه یکی از بهترین کتابخانه‌هایی است که در این چند سال گذشته رشد کرده است. 

اگر قصد دارید برنامه‌ای بسازید که در آن می‌خواهید با حجم زیادی از داده سروکله بزنید، همچنین انعطاف پذیری برنامه‌تان برایتان مهم است، ‌این را در خاطر داشته باشید که نگاهی به Blueprint بیاندازید. برای اینکه متوجه شوید که این کتابخانه چگونه کار می‌کند و چه componentهایی را ارائه می‌دهد، می‌تواند آن را در این مثال در CodeSandBox بررسی کنید.

Semantic UI React

Semantic UI React یک کتابخانه رسمی سازگار با Semantic UI است. Semantic UI یک کتابخانه بر اساس jQuery است که قابلیت‌های بیشتری به شما در پروژه‌تان می‌دهد. با Semantic UI React تمام قابلیت‌های اضافه شده دوباره در کد React شما بازنویسی می‌شوند. از JSX به طور مستقیم برای تعریف componentها استفاده می‌کنید و این را به کد React component متصل می‌کنید. این کتابخانه لیست بزرگی از componentهای از پیش ساخته شده‌ای را شامل می‌شود که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تفاوت و کدهای سازگار با Semantic ایجاد کند.

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ستاره در گیت‌هاب دارد و هر هفته بیش از ۱۰۰ هزار بار توسط npm دانلود و نصب شده است. اگر به دنبال ساخت برنامه‌ای با React هستید و می‌خواهید به طور کامل کدهایتان با Semantic سازگار باشد، قطعا باید به سراغ Semantic UI React بروید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که سازنده Semantic UI React گفته است که بعد از شروع کار کردن بر کتابخانه Microsoft Fluent UI، تمرکزش را از روی کتابخانه Semantic UI React به کتابخانه ذکر شده منتقل کرده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

Rebass

Rebass یک کتابخانه از componentهای کوچک ایجاد رابط کاربری برای ساخت عناصر رابط کاربری با قابلیت تم‌پذیری است که بر اساس کتابخانه Styled System ساخته شده. این کتابخانه تنها شامل ۸ component اساسی در یک فایل بسیار کوچک می‌شود که تمام آن‌ها برای طراحی صفحه‌های واکنش‌گرا ساخته شده‌اند. componentها از styled-system استفاده می‌کنند و باعث ایجاد یک نقطه عالی برای گسترش به componentهایی برای برنامه خودتان با استفاده از قابلیت داخلی ThemeProvider می‌شود.

اگر نمی‌خواهید به طور کامل به کتابخانه‌های بر اساس componentها تکیه کنید و قصد گسترش در طول روند توسعه را دارید Rebass گزینه خوبی برای شماست.

این کتابخانه به سرعت در حال رشد و شناخته شدن میان کاربران است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار در گیت‌هاب دارد همچنین در حدود ۱۳۰ هزار دانلود ماهانه در npm دارد.

Fluent UI

Fluent UI یک کتابخانه دیگر برای ساخت رابط کاربری است که توسط تیم توسعه مایکروسافت ساخته شده است و همچنین پیشتر با نام Fabric React نیز شناخته می‌شد. رفتار و ظاهر گرافیکی که componentهای این کتابخانه فراهم می‌کند همانند محصول‌‎های Office است.

این کتابخانه با برنامه‌های دسکتاپ، اندروید و دستگاه‌های iOS سازگار است و توسط وب‌سایت‌هایی نظیر Azure DevOps، OneNote، Office 365 و سایر محصول‌های مایکروسافت استفاده شده است.

همچنین شامل تعداد زیادی از component های از پیش ساخته شده است که می‌توان از آن‌ها برای توسعه بخش‌های زیادی از هر برنامه‌ای استفاده کرد و طراحی آن زبان طراحی Microsoft Office را دنبال می‌کند. 

اگر در حال ایجاد برنامه‌‌ای تحت وب با ظاهری مشابه ظاهر نرم‌افزارهای Office هستید، Fluent UI گزینه مناسبی است.

این پروژه به سرعت در حال رشد است و در حال حاضر بیش از ۸ هزار ستاره در گیت‌هاب و دانلود هفتگی آن در npm بیش از ۸ هزار است.

Evergreen UI

Evergreen یک فریم‌ورک React برای ایجاد برنامه‌های تحت وب بلندپروازانه است و توسط Segment ساخته و توسعه داده شده است. یکی از امتیازات این فریم‌ورک این است که آن‌ها تصمیماتشان در مورد طراحی را به طور کامل توضیح داده‌اند. Evergreen UI مجموعه‌ای از component ها را برای ساخت قابلیت‌های اساسی یک برنامه تحت وب را فراهم می‌کند.

طراحی Evergreen سبک و ساده است. می‌توانید از این فریم‌ورک برای ساخت رابط‌های کاربری ظریف در کمترین زمان استفاده کنید.

این فریم‌ورک هم مانند سایرین با سرعت در حال رشد است. و در حال حاضر بیش از ۹ هزار ستاره در گیت‌هاب و بیش از ۱۰۰ مشارکت‌کننده دارنده دارد.

Chakra UI

Chakra UI یک کتابخانه ساده و قابل توسعه است که این امکان را می‌دهد تا تمامی بلوک‌هایی که برای ساخت برنامه React خود نیاز دارید را ایجاد کنید. این کتابخانه شامل component هایی مثل Box و Stack است که استایل دهی از طریق props را راحت‌تر می‌کند. این کتابخانه با ساخت component های ساده و سازنده که باعث می‌شود مشکلات طراحی رابط کاربری در واقعیت حل شود، به شما کمک می‌کند.

یکی از مزایای این کتابخانه پشتیبانی از Dark mode برای component ها است. تنها در چند ماه، این پروژه بیش از ۴هزار ستاره در گیت‌هاب بدست آورد و واکنش‌های مثبت بسیار زیادی از برخی از بهترین توسعه‌دهنده‌های React دریافت کرد. برای شروع می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

Grommet

Grommet یک فریم‌ورک بر اساس React است که قابل توسعه و واکنش‌گرا است و شامل تم‌های زیادی در یک پکیج مرتب ‌و جمع و جور است. این فریم‌ورک به ایجاد برنامه‌های تحت وب واکنش‌گرا mobile-first کمک می‌کند. یکی از امتیازات این فریمورک این است که می‌توانید به راحتی آن را به یک پروژه جدید و یا حتی یک پروژه از قبل اضافه کنید. اسامی بزرگی همچون Netflix و Boeing میان کاربران این فریم‌ورک دیده می‌شود.

با هدف طراحی سریع‌تر برای تلفن‌های همراه با صفحه کوچک و یا صفحه‌های وسیع، Grommet کمکتان خواهد کرد. این فریم‌ورک از WCAG 2.1 spec پشتیبانی می‌کند و دسترسی از طریق صفحه کلید و یا صفحه‌خوان(screen reader) را فراهم می‌کند. در حال حاضر این فریم‌ورک بیش از ۵ هزار ستاره در گیت‌هاب دارد.

جمع‌بندی:

در این مقاله نگاهی به ۱۰ کتابخانه شناخته شده‌ای که در این سال‌ها به سرعت معروف شدند و امروزه در دسترس ما و شما قرار دارد انداختیم. همچنین این که هر کدام در چه نوع از برنامه‌هایی مناسب هستند را هم بررسی کردیم. قبل از آغاز هر پروژه React ابتدا با توجه به نیازتان و نیاز پروژه، فریم‌ورک مناسب را انتخاب کنید تا در طول پروژه مقدار زیادی زمان از دست ندهید.

منبع: https://blog.logrocket.com/top-10-react-component-libraries-for-2020

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi