Angular چیست؟


۲ اسفند ۱۴۰۰
Angular (انگولار جی اس) چیست؟

Angular یکی از مشهورترین فریم‌ورک‌های مدرن زبان JavaScript است که اکثر توسعه‌دهندگان از آن برای توسعه‌ی SPA (Single Page Application) استفاده می‌کنند. این فریم‌ورک از معماری MVC (Model View Controller) پیروی می‌کند و جالب‌تر آنکه گروهی از توسعه‌دهندگان شرکت گوگل، این فریم‌ورک را توسعه داده‌اند. حال این اطمینان حاصل می‌شود که گوگل مداوما در حال بهبود فریم‌ورک Angular است و همیشه آخرین قابلیت‌های مورد انتظار و مطرح بازار را به این فریم‌ورک اضافه می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی فریم‌ورک Angular

فریم‌ورک Angular با دارا بودن ویژگی‌های کلیدی زیر به یکی از فریم‌ورک‌های قدرتمند بازار تبدیل شده است:

  1. MVC: این فریم‌ورک از معماری مشهور و مدرن MVC پیروی می‌کند. به‌کمک این معماری شما می‌توانید منطق تجاری، داده‌ها و نحوه‌ی نمایش برنامه‌ی خود را در سه لا‌یه‌ی مختلف مدیریت کنید.
    1. Controller: می‌توان Controller را لایه‌ای دانست که منطق تجاری نرم‌افزار را در آن پیاده‌سازی می‌کنیم. به‌عبارتی ساده‌تر، فانکشن‌ها در Controller قرار می‌گیرند و این فانکشن‌ها در پاسخ به رفتار کاربر اجرا می‌شوند.
    2. View: هرآنچه که کاربر نهایی ما در مرورگر می‌بیند، در بخش View پیاده‌سازی می‌شود.
    3. Model: از Modelها برای مدیریت داده‌ها استفاده می‌شود.
  1. Data Model Binding: برای bind کردن داده‌‌ها به کدهای HTML به کدنویسی به‌خصوصی نیاز نخواهید داشت و این کار با چند قطعه‌کد ساده انجام می‌شود.
  2. کدنویسی کم‌تر: در گذشته برای تغییر DOM نیاز بود تا کدهای JavaScript زیادی نوشته شود اما با فریم‌ورک Angular به‌سادگی می‌توانید DOM را تغییر دهید.
  3. Unit testing: توسعه‌دهندگان شرکت گوگل علاوه‌بر فریم‌ورک Angular، یک فریم‌ورک تست به‌نام Karma را توسعه داده‌اند که برای طراحی Unit test برنامه‌های Angular می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از فریم‌ورک Angular

حال با انتخاب فریم‌ورک Angular می‌توانیم به مزایای زیر دست پیدا کنیم.

  • از آنجا که این فریم‌ورک متن باز است می‌توانید کم‌ترین مشکل‌های نرم‌افزاری را انتظار داشته باشید.
  • تنها کافیست مشخص کنید کدام Controller به Model شما متصل شود و به این شکل داده‌های نمایش داده شده در View همیشه به‌روز خواهند بود و نیازی به نوشتن کدهای اضافی برای به‌روز نگهداشتن داده‌ها نخواهید داشت.
  • Routing در فریم‌ورک Angular به‌صورت پیش‌فرض انجام می‌شود و کاربران برای جابه‌جایی بین Viewهای مختلف مشکلی نخواهید داشت.
  • فریم‌ورک Angular از Integration Testing و Unit Testing پشتیبانی می‌کند.

منبع: https://www.guru99.com/angularjs-introduction.html

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)