بهترین هاست پایتون ایران و خارج چیست؟


۲۰ مهر ۱۴۰۲

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین هاست‌های موجود برای پایتون، این زبان محبوب و دوست داشتنی، صحبت کنیم. عناوینی که قراره در موردشون صحبت کنیم؛ به شرح زیر است:

  • هاست پایتون چیست؟
  •  آیا هاست پایتون رایگان ارائه می شود؟
  • برتری هاست پایتون نسبت به سرور مجازی چیست؟
  • ویژگی‌های یک هاست پایتون خوب چیست؟
  • بهترین سرویس‌های ارائه دهنده هاست پایتون ایرانی
  • بهترین سرویس‌های ارائه دهنده هاست پایتون خارجی
زبان برنامه‌نویسی پایتون، یک زبان قدرتمند و همه جانبه

هاست پایتون چیست؟

هاستینگ به معنای میزبانی یا ارائه‌ی محیطی است که کاربر در آن، می‌تواند برنامه‌های خود را در بستر اینترنت اجرا کند. به طور کلی، هاست پایتون یک سرویس میزبانی وب است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های پایتون خود را بدون نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم از یک سرور فیزیکی یا مجازی، اجرا کنید؛ امروزه، خیلی از کاربرانی که از هاست ابری پایتون استفاده می‌کنند، در حال توسعه پروژه‌های Django و Flask و یا ربات‌های پایتونی خود هستند.

آیا هاست پایتون رایگان ارائه می‌شود؟

خبر خوش این است که برخی از سرویس‌های هاستینگِ ارائه دهنده‌ی محیط‌های اجرایی برای برنامه‌های پایتون، رایگان هستند. این سرویس‌ها معمولاً به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های خود را در یک محیط توسعه‌یافته به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، سرویس‌هایی مانند Heroku، PythonAnywhere، Glitch و لیارا ارائه‌دهندگان محیط‌های رایگان برای اجرای برنامه‌های پایتون هستند. این سرویس‌ها به شما امکان می‌دهند برنامه‌های خود را بدون هزینه‌ی اضافی اجرا کنید.

برتری هاست پایتون (Shared Hosting) نسبت به سرورمجازی (VPS Hosting) چیست؟

هاستینگ مشترک (Shared Hosting) و سرور مجازی (Virtual Private Server یا VPS) هر دو خدمات میزبانی وب هستند، اما هرکدام، ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی دارند. در ادامه برتری‌های Shared Hosting نسبت به VPS Hosting آمده است:

  1. قیمت مقرون به صرفه‌تر: هاستینگ مشترک به عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای میزبانی وب شناخته می‌شود.
  2. ساده‌تر در استفاده: تنظیم و مدیریت سرورهای هاستینگ مشترک بسیار ساده است و نیازی به مهارت‌های پیشرفته در این زمینه ندارید.
  3. مدیریت توسط ارائه‌دهنده خدمات: بسیاری از وظایف مدیریتی و نگهداری سرورها به عهده ارائه‌دهنده هاستینگ مشترک است. این به شما اجازه می‌دهد تا درگیر مسائل فنی کمتری باشید و بیشتر بر روی توسعه و مدیریت وبسایت خود تمرکز کنید.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنید:

مقایسه VPS، سرور اختصاصی و PaaS

همچنین بخوانید:

۱۰ دلیل برای این‌که نباید از سرور VPS استفاده کنید!

ویژگی‌های یک هاست پایتون خوب چیست؟

  1. پایداری و امنیت بالا: یک هاست پایتون خوب باید همیشه پایدار و stable باشد تا وب‌سایت شما در طول زمان، همیشه در دسترس باشد. همچنین، امنیت بالا برای حفاظت از اطلاعات حساس شما از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک هاست خوب، باید امنیت برنامه شما را تامین کند.
  2. سرعت بارگذاری: زمانی که وب‌سایت شما سریع بارگذاری می‌شود، تجربه کاربری (UX) بهبود می‌یابد و به SEO کمک می‌کند. همچنین، سرعت بارگذاری بر اساس عوامل مختلفی مانند شبکه‌ها، سرورها و برنامه‌های مرورگر متفاوت است.
  3. پهنای باند مناسب: یک هاست پایتون مطمئن، باید دارای پهنای باند کافی برای پشتیبانی از ترافیک و کاربران فعلی و آینده باشد.
  4. پشتیبانی فنی: هاست پایتون خوب باید دارای یک تیم پشتیبانی فنی قوی و قابل دسترس باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، به شما کمک کند.
  5. پشتیبانی ازتکنولوژی‌ها و تمامی نسخه‌های موردنیاز: یک هاست خوب، باید از تمام قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید یا قدیمی پشتیبانی کند و تمام نسخه‌های برنامه را پوشش دهد.
  6. قیمت و تعرفه‌ها: هزینه های مرتبط با هاستینگ نقش مهمی در انتخاب یک هاست دارند. باید مطمئن شوید که هزینه‌ها معقول و قابل قبول باشند.
  7. گزینه‌های مقیاس‌پذیری: در صورتی که نیاز به تغییر در نیازهای هاستینگ دارید (به عنوان مثال، افزایش ترافیک یا منابع سرور)، هاست باید امکانات مقیاس‌پذیری مناسب را فراهم کند.
  8. مکان مراکز داده: موقعیت مراکز داده مهم است. بهینه بودن آن برای مخاطبین و توسعه‌دهندگان می‌تواند در سرعت بارگذاری وب‌سایت تأثیرگذار باشد.
  9. گزینه‌های پشتیبانی و نگهداری: گزینه‌های بکاپ منظم، مانیتورینگ سرور و دیگر امکانات مربوط به نگهداری و پشتیبانی می‌توانند به حفظ وب‌سایت شما کمک کنند. پس هاست پایتون خوب باید این امکان را داشته باشد.

بهترین سرویس‌های ارائه دهنده هاست پایتون ایرانی

  • هاست پایتون لیارا
    • هاست پایتون لیارا از جمله هاست‌های رایگان ایرانی است که شامل امنیت بسیار بالا، سرعت بارگذاری قابل قبول، قیمت بسیار منصفانه و پهنای باند بالا است. همچنین پشتیبانی فنی این سرویس هاستینگ، قابل قبول بوده و سرعت جوابدهی به گزارشات کاربران در این سرویس، سریع است.
  • هاست پایتون هاست‌ایران
    • هاست پایتونِ هاست‌ایران نیز از سرویس‌های هاستینگ خوب ایران است. علی رغم عدم وجود تعرفه رایگان شاید یکی از مزایای این سرویس هاستینگ، پشتیبانی 24 ساعته آن و گارانتی بازگشت وجه باشد.
  • هاست پایتون ایران‌‌سرور
    • این هاست پایتون نیز می‌تواند در لیست سرویس‌های هاستینگ ایرانی خوب قرار بگیرد. از جمله مزایای این سرویس، استفاده از تکنولوژی NVMe است.

بهترین‌ سرویس‌های ارائه دهنده هاست پایتون خارجی

  • هاست پایتون Heroku
    • از جمله مزایای این سرویس هاستینگ خارجی زبان می‌شود به سرعت و سهولت در استقرار و مدیریت اپلیکیشن‌های پایتونی آن اشاره کرد.
  • هاست پایتون Amazon Web Services (AWS)
    • یکی از مزیت‌های این سرویس هاستینگ بین‌المللی جذاب، مقیاس‌پذیری بالای آن و امکان انتخاب از بین خدمات و محصولات متنوع ارائه شده توسط AWS می‌باشد.
  • هاست پایتون Vercel
    • از مزایای این هاست، می‌شود به ارائه سرویس‌های میزبانی و انتشار سریع وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب بر پایه تکنولوژی‌های مدرن با رویکردی ساده و کارآمد اشاره کرد.

همچنین بخوانید: معرفی هاست رایگان جنگو

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)