معرفی ۲۱ کتابخانه محبوب انیمیشن در طراحی وبسایت


۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
معرفی ۲۱ کتابخانه انیمیشن محبوب در طراحی وب سایت

انیمیشن‌ها بیش از آنچه که فکر می‌کنید می‌توانند در بهبود تجربه‌ی کاربری برند شما تاثیر داشته باشند بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا ۲۱ کتابخانه محبوب انیمیشن را به شما معرفی کنیم.

۱) Ola

Ola در دسته‌ی کتابخانه‌های رابط کاربری که با JavaScript توسعه داده شده‌اند قرار می‌گیرد و همچنان با ۱.۸ میلیون Star، به‌صورت متن باز توسعه پیدا می‌کند.

کتابخانه ola

۲) iTyped

iTyped یک کتابخانه بسیار سبک با اندازه‌ی ۲KB است که از آن برای ایجاد متون متحرک در برنامه‌های وب استفاده می‌شود.

کتابخانه ityped

۳) Choreographer

Choreographer یک کتابخانه‌ی JavaScript است که به توسعه‌دهندگان در ایجاد انیمیشن‌های فانتزی کمک می‌کند. علاوه‌براین‌ها می‌توانید انیمیشن‌های پیچیده CSS را با استفاده از این کتابخانه مدیریت کنید.

کتابخانه choreographer

۴) SmoothState

SmoothState یک کتابخانه بسیار جالب است که از زمان اجرای انیمیشن‌ها برای ارسال درخواست به سرور استفاده می‌کند و داده‌هایی که به‌صورت Ajax دریافت کرده است را با داده‌های صفحه‌ی فعلی جایگزین می‌کند. علاوه‌براین شما می‌توانید انیمیشن‌های CSS خود را به این کتابخانه اضافه کنید و یا از کتابخانه‌هایی مانند velocity.js در کنار SmoothState.js استفاده کنید.

کتابخانه smoothstate

۵) AnimateMate

AnimateMate به شما امکان می‌دهد تا انیمیشن‌های Sketch خود را در وبسایت‌ها استفاده کنید. علاوه‌براین AnimateMate قابلیت‌های زیادی دارد که به شما در ایجاد و ویرایش keyframeها یا استفاده از easing و offset در انیمیشن‌ها کمک می‌کند.

ابزار animatemate

۷) Anime

Anime یک کتابخانه انیمیشن است که با JavaScript توسعه داده شده و علاوه‌بر سادگی، بسیار قدرتمند است و APIهای انعطاف‌پذیری برای ایجاد انیمیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتابخانه anime

۸) SimpleParallax

SimpleParallax یک کتابخانه‌ی توسعه داده شده با زبان JavaScript است که به شما امکان می‌دهد جلوه‌ی خاصی به عکس‌های وبسایت اضافه کنید.

کتابخانه simpleparallax

۹) Granim

Granim یکی دیگر از کتابخانه‌هایی است که با JavaScript توسعه داده شده است و به شما کمک می‌کند تا انیمیشن‌هایی مبتنی بر gradient ایجاد کنید.

کتابخانه granim

۱۰) Ember Burger Menu

Ember Burger Menu یک کامپوننت CSS مبتنی بر transition است که استایل‌ها و انیمیشن‌های مختلفی را دراختیار شما قرار می‌دهد.

کامپوننت ember burger menu

۱۱) Starability

Starability یک کتابخانه CSS است و به کمک آن می‌توانید قابلیت امتیازدهی را به وبسایت خود اضافه کنید. علاوه‌براین Starability توسط screen readerها پشتیبانی می‌شود.

کتابخانه starability

۱۲) Ramjet

با استفاده از Ramjet می‌توانید یک DOM را از یک حالت به حالتی دیگر تغییر دهید. همچنین دیگر نیازی نیست تا برای جابه‌جایی بین دو المنت از انیمیشن‌های دستی استفاده کنید.

کتابخانه ramjet

۱۳) JustGage

JustGage یک افزونه‌ی مفید JavaScript است که به شما امکان می‌دهد gaugeهای زیبا و متحرکی را با استفاده از SVGها توسعه دهید.

کتابخانه justgage

۱۴) Mo.js

Mo.js یک کتابخانه motion مبتنی بر وب است که با زبان JavaScript توسعه داده شده.

کتابخانه mo.js

۱۵) AOS

استفاده از AOS بسیار ساده است و با استفاده از این کتابخانه می‌توانید المنت‌های مختلف را با یک انیمیشن بسیار جالب نمایش دهید.

کتابخانه aos

۱۶) WAIT! Animate

WAIT! Animate به شما امکان می‌دهد تا انیمیشن‌های تکرارشونده‌ای را با تنظیم delay دلخواه، ایجاد کنید.

کتابخانه wait! animate

۱۷) Html5tooltips

Html5tooltips یک کتابخانه JavaScript است که به شما کمک می‌کند tooltipهای جذابی را به المنت‌های HTML وبسایت اضافه کنید.

کتابخانه html5tooltips

۱۸) Flip

نام FLIP از در کنار هم قرار گرفتن ابتدای کلمه‌های First، Last، Invert و Play گرفته شده است. این کتابخانه برای مواقعی که می‌خواهید یک خروجی را در واکنش به ورودی کاربر انیمیشنی کنید بسیار عالی است.

کتابخانه flip

۱۹) Sonic

Sonic ابزار مفیدی برای ایجاد spinnerهایی است که در زمان load صفحه‌ی وب نمایش داده می‌شوند.

ابزار sonic

۲۰) MixItUp

MixItUp یک افزونه‌ی خارق‌العاده برای سازماندهی محتوا است که از آن در وبلاگ‌ها، گالری‌ها و نمونه‌های اینچنینی استفاده می‌شود.

افزونه‌ی mixitup

۲۱) SVG.js

SVG.js یک کتابخانه‌ی سبک و بدون وابستگی است که در انیمیشنی کردن SVGها به شما کمک می‌کند.

کتابخانه svg.js

منبع: https://blog.orangemn6.xyz/21-website-animation-tools-that-can-level-up-your-web-design

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi