هاست لاراول چیست؟ بهترین هاست laravel ارزان


۲۰ مهر ۱۴۰۲

اگر که شما یک توسعه‌دهنده laravel هستید و قصد دارید که پروژه لاراولی خود را در یک جای مطمئن و پایدار در بستر اینترنت مستقر کنید. این مقاله مخصوص شماست. با ما همراه باشید که قرار است در مورد موارد زیر صحبت کنیم:

  • هاست laravel چیست؟
  • ویژگی‌های هاست لاراول خوب چیست؟
  • چه هاستی بخریم (کدام هاست بهتر است)؟
  • بهترین هاست‌های laravel

هاست Laravel چیست؟

هاست لاراول به طور کلی به محیطی اشاره دارد که برنامه‌های وب ساخته شده با فریمورک لاراول را میزبانی می‌کند. لاراول یک فریمورک محبوب برای توسعه وب اپلیکیشن‌ها است که از زبان PHP استفاده می‌کند. هاست لاراول باید بتواند این نوع برنامه‌های وب را پشتیبانی و اجرا کند.

همچنین بخوانید: آموزش مقدماتی فریم‌ورک Laravel و چرا Laravel بهترین انتخاب برای توسعه‌ی برنامه‌های MVP است؟

ویژگی‌های هاست لاراول خوب چیست؟

  1. پشتیبانی از PHP و Composer: یک هاست لاراول خوب این اجازه را می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های لاراول را با استفاده از PHP اجرا کنید و از Composer برای مدیریت وابستگی‌های پروژه استفاده کنید.
  2. پایگاه داده: یک هاست لاراول ممتاز باید اجازه دسترسی به پایگاه داده‌های مختلف مانند MySQL، PostgreSQL و … را برای کاربر فراهم کند تا بتوانید اطلاعات خود را ذخیره و مدیریت کنید.
  3. پشتیبانی از Laravel Forge و Envoyer: این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا فرایند مدیریت و استقرار برنامه‌های لاراول را ساده‌تر کنید. یک هاست خوب ممکن است امکان استفاده از این ابزارها را فراهم کند.
  4. SSL و HTTPS: امنیت ارتباطات وب بسیار مهم است. یک هاست لاراول خوب باید اجازه استفاده از SSL و HTTPS را فراهم کند تا اطلاعات کاربران در بهترین حالت امنیت خودش باشد.
  5. مدیریت فایل‌ها و دسترسی‌ها: برنامه‌های لاراول ممکن است نیاز به دسترسی به فایل‌ها و دایرکتوری‌ها بر روی سرور داشته باشند. یک هاست خوب باید امکان مدیریت فایل‌ها و دسترسی‌ها را فراهم کند.
  6. پشتیبانی تیم فنی: یک هاست خوب باید پشتیبانی فنی موثر و متخصصانه را فراهم کند. این امر بسیار مهمی است. چرا که ممکن است کاربر در طول استقرار پروژه خود در بستر اینترنت، به مشکلات فنی برخورد کند.
  7. قیمت مناسب: قیمت هاست لاراول باید با نیازهای پروژه شما همخوانی داشته باشد. بهتر است ابتدا اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های مرتبط با هاست با بودجه پروژه شما سازگار است.
  8. بکاپ و بازیابی: یک هاست خوب باید امکانات بکاپ و بازیابی منظم داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات، اطلاعات شما ایمن باشد.

چه هاستی بخریم؟

انتخاب یک هاست خوب برای پروژه‌های لاراول بستگی به نیازهای خاص شما دارد. در ادامه مواردی که به ما کمک می‌کنند تا یک هاست خوب بخریم، ذکر شده‌اند:

  • هاست Laravel انتخابی، باید منابع مورد نیاز پروژه شما را داشته باشد. همچنین یک هاست خوب باید قابلیت ارتقای آنی را داشته باشد تا در صورت نیاز، امکان ارتقا فراهم باشد.
  • یک هاست Laravel خوب، باید با برنامه شما سازگار باشد؛ در خیلی از موارد، ممکن است که برنامه شما توسط هاست خریداری شده، پشتیبانی و اجرا نشود.
  • هاست شما باید در موقعیت جغرافیایی کاربران هدفتان باشد. برای مثال، اگر مخاطبین شما در ایران هستند، پس بهتر است سرورهای هاست شما در ایران مستقر باشد. این امر در افزایش سرعت و دسترسی به سایت تاثیر به‌سزایی دارد.

بهترین هاست‌های Laravel

در زیر لیستی از برخی معروف‌ترین و مورد توصیه‌ترین ارائه‌دهندگان هاست برای لاراول آمده است:

  1. هاست لاراول لیارا
  2. هاست لاراول Amazon
    • AWS بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات ابری در جهان است و امکانات بسیار گسترده‌ای برای میزبانی و اجرای برنامه‌های لاراول دارد. از مزایای این سرویس می‌توان به انعطاف پذیری خیلی بالا و تنوع بالای برنامه‌های آن اشاره کرد. البته ممکن است این سرویس برای کاربران در ایران، تعرفه‌های بسیار گران‌قیمت و پشتیبانی پایین داشته باشد.
  3. هاست لاراول Heroku
    • Heroku یک پلتفرم ابری است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های وب را بدون نیاز به مدیریت زیرساخت راه‌اندازی کنید. برای میزبانی لاراول در Heroku می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Laravel Heroku استفاده کنید.

همچنین بخوانید: معرفی هاست رایگان PHP

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)