۱۰ API که می‌توانید از آن‌ها در پروژه‌های بعدی خود استفاده کنید


۱۲ بهمن ۱۳۹۹
۱۰ api که می‌توانید از آن‌ها در پروژه‌های بعدی خود استفاده کنید

به زبان ساده می‌توانید API (Application Programming Interface) را مانند یک پیام‌رسان در نظر بگیرید که نیازهای خود را از طریق آن به سیستم ارسال کرده و یک پاسخ دریافت می‌کنید. بنابراین شاید بتوانید تصور کنید که APIها چقدر مفید هستند و ما در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ API که می‌توانید در پروژه‌های نمونه خود استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

۱) Exchange Rate API

قابلیت‌های exchange rate api

Exchange Rate API ابزاری رایگان برای تبدیل ارز است که توانسته بیش از ۱۶۰ ارز را در سیستم خود پوشش دهد. از برخی مزایای آن می‌توانیم به استفاده آسان، نرخ جهانی ارز، تبدیل سریع و دقیق اشاره داشته باشیم. حال با این API می‌توانید یک وبسایت ایجاد کنید که به کاربران اجازه می‌دهد نوع ارز و مقدار آن را وارد کرده و مقدار تبدیل شده به ارز انتخابی را نشان دهید.

۲) DEV API

api سایت dev.to

DEV API یک API بسیار قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد آخرین مقاله‌های منتشر شده یا کامنت‌های یک مقاله در سایت dev.to را دریافت کنید یا حتی می‌توانید در حساب کاربری خود یک مقاله به‌اشتراک بگذارید. البته بسیاری قابلیت‌های دیگر وجود دارند که با مطالعه‌ی کامل مستندات این API می‌توانید از آن‌ها در برنامه خود استفاده کنید، برای مثال یک وبسایت ایجاد کرده و مقاله‌های خودتان را در آن نشان دهید.

۳) Spotify API

api سرویس موسیقی spotify

مطمئنا نام Spotify را شنیده‌اید زیرا یکی از محبوب‌ترین سرویس‌هایی است که موسیقی‌های روز دنیا را به‌صورت دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال با Spotify API قادر خواهید بود که metadataهای مربوط به یک خواننده، آلبوم‌ها، آهنگ‌ها و حتی داده‌های مربوط به یک کاربر را دریافت کنید.

۴) YouTube API

api سرویس ویدیویی youtube

YouTube API را می‌توان یک API رسمی از YouTube دانست که به ما اجازه می‌دهد داده‌های موجود در این سرویس را درخواست کنیم و یا ویدیوهای موجود در این سرویس را به‌صورت embed در سایتی دیگر قرار دهیم. البته این API قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری را در اختیار ما قرار می‌دهد و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مستندات آن مراجعه کنید.

همچنین ایده‌ای که می‌توانید با استفاده از این API پیاده‌سازی کنید یک برنامه جستجو است که با دریافت ورودی کاربر، یک ویدیو از YouTube را ارائه می‌دهد.

۵) Twitter API

api شبکه‌ اجتماعی twitter

Twitter یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که شما را قادر می‌سازد با استفاده از Twitter API، توییت‌ها را دریافت کنید و حتی با آن‌ها تعامل داشته باشید. ایده ساخت برنامه برای این API بسیار زیاد است اما می‌توانید یک ربات با Node.js ایجاد کنید که می‌تواند توییت‌های شما را ارسال کند یا کارهای دیگری مانند دنبال کردن کاربران را به‌جای شما انجام دهد.

۶) Twilio API

api سرویس twilio

Twilio API یک API بسیار کاربری است که می‌توانید از آن برای موارد مختلفی استفاده کنید. مثلا می‌توانید با شماره Twilio خود به شماره تلفن دیگری، SMS ارسال کنید. حال برنامه بسیار مفیدی که می‌توانید با این API توسعه‌ دهید آن است که شماره تلفن دوستان خود را به آن برنامه وارد کرده و در روز تولد دوستانتان به‌صورت خودکار پیام تبریک ارسال کنید.

۷) Google Maps API

api سرویس google map

بدون شک Google Maps API یکی از APIهایی که امروزه در بسیاری برنامه‌های تجاری استفاده می‌شود و داشتن تجربه کار با این API می‌تواند برای یک توسعه‌دهنده بسیار مفید باشد. برای مثال می‌توانید برنامه‌ای بسازید که رستوران‌های اطراف را به کاربر نشان می‌دهد و همچنین نزدیک‌ترین رستوران را به آن کاربر پیشنهاد دهید.

۸) Edamam API

api سرویس غذایی edamam

مطمئنا غذاها یک بخش بسیار بزرگی از زندگی ما انسان‌ها را شکل می‌دهند و با Edamam API می‌توانید دستورالعمل‌هایی را برای آنچه که کاربر می‌خواهد بپزد، ارائه دهید. ایده بسیار ساده است برای مثال یک وبسایت ایجاد کنید که از کاربران بپرسد چه چیزی می‌خواهند بخورند و براساس آن دستورالعمل تهیه‌ی غذا به آن‌ها بدهد.

۹) Stripe API

api سرویس پرداخت stripe

Stripe یک پلتفرم پرداخت است و احتمالا آن را در بسیاری از برنامه‌ها مشاهده کرده‌اید حال با Stripe API می‌توانید امکان پرداخت کاربران با Stripe را در سایت خود اضافه کنید. این API یکی از معمول‌ترین مواردی است که در سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌شود بنابراین داشتن تجربه‌ی ساخت یک وبسایت تجاری و استفاده از Stripe API بسیار ارزشمند خواهد بود.

۱۰) Finnhub API

api سرویس finnhub

با استفاده از Finnhub API قادر خواهید بود که داده‌های بازار سهام را دریافت کنید و این API مورد اعتماد بسیاری شرکت‌های بزرگ مانند Google و Tyson است. حال ایده به این شکل است که برنامه‌ای ایجاد کنید و ارزش‌ سهام ۵۰۰ شرکت ثروتمند جهان را در آن برنامه نشان دهید.

منبع: https://mehraj.hashnode.dev/10-fun-apis-to-use-for-your-next-project

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi