۸ پکیجی که باید در پروژه‌های جنگو استفاده کنید


۲۲ تیر ۱۳۹۹

آیا قصد دارید پروژه جدیدی را با جنگو ایجاد کنید؟ در این مقاله ۸ پکیجی را معرفی می‌کنیم که باید در هر برنامه‌ی جنگو از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از آن‌ها در عین حال باعث رشد چشم‌گیر پروژه‌تان می‌شود.

پکیج‌های جنگو

Django-extensions

این پکیج با فاصله بسیار زیاد از سایرین، پرکاربردترین پکیج در پروژه‌های جنگو است. امکانات و افزونه‌های زیادی نظیر shell_plus را فراهم می‌کند که باعث می‌شود تمام مدل‌ها به صورت خودکار وارد پروژه‌تان شوند. همچنین دستورهای مفید و کارآمد دیگری نظیر admin_generator، runserver_plus و validate_templates و … را در اختیارتان می‌گذارد.

لینک مستندات: Django Extensions

Django-allauth

Django-allauth بهترین ابزاری است که می‌توان برای احرازهویت، ثبت‌نام و مدیریت اکانت‌ها در پروژه‌های جنگو، از آن استفاده کرد. همچنین امکان استفاده از تعداد زیادی ارائه‌دهندگان احرازهویت Social را فراهم می‌کند (Oauth). همچنین دارای templateهای داخلی برای مدیریت اکانت‌ها و ایمیل‌ها به همراه حجم زیادی از تنظیمات و شخصی‌سازی‌ها است تا بتوانید در پروژه‌های ‌خود از آن‌ها استفاده کنید.

لینک مستندات: Django-allauth

Python-decouple

آیا فایل‌های تنظیمات پروژه‌تان از کنترل خارج شده است؟ و یا حتی از تغییردادن متغیرهای محیطی خسته شده‌اید؟ Python Decouple به شما کمک می‌کند تا تنظیمات محیطی‌تان را از کدتان تفکیک کنید. با استفاده از Python-decouple، تنظیمات مرتبط با یک محیط توسعه در یک پروژه، به فایل‌هایی که حاوی تنظیمات یک محیط توسعه است (.env و یا .ini)، منتقل می‌شود.

لینک مستندات: Python-decouple

Celery

اگر برنامه‌تان نیاز به انجام تسک‌های زمان‌بر و سنگینی دارد که نمی‌توان آن‌ها را در طول پردازش درخواست و پاسخ (request و response) انجام داد، باید از یک سیستم صف‌بندی برای تسک‌ها استفاده کنید. Celery یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای استفاده در چنین برنامه‌هایی است. این کتابخانه از مدیریت‌کننده‌های پیام، نظیر RabbitMQ، Redis، ‌Beanstalk، MongoDB و … پشتیبانی می‌کند.

لینک مستندات: Celery

Easy-thumbnails

Easy thumbnails دقیقا همان چیزی است که از اسمش معلوم است. با ImageField نیز کار‌می‌کند، همچنین ThumbnailerImageField را نیز در اختیارتان می‌گذارد. برای استفاده از این پکیج تنها باید تنظیمات مربوط به عکس‌ها را در فایل‌های مربوطه وارد کنید، سپس می‌توانید از thumbnailها در templateها و viewها استفاده کنید.

لینک مستندات: Easy-thumbnails

Django-compressor

این پکیج برای اینکه برنامه شما را برای ارائه به کاربران آماده کند، مناسب است. این پکیج تمام فایل‌های JS و CSS شما را در یک فایل cache شده فشرده می‌کند. همچنین از Jinja و reactjs نیز پشتیبانی می‌کند.

لینک مستندات: Django-compressor

Django-crispy-forms

این پکیج این اجازه را به شما می‌دهد تا فرم‌تان را توسط فریم‌ورک فرانت‌اند (CSS) دلخواه‌تان رندر کنید. همچنین از Bootstrap 3، Bootstrap 4، Foundation و Uni-Form نیز پشتیبانی می‌کند. تنها نیاز دارید از تگ‌هایی که این پکیج فراهم می‌کند، در templateتان استفاده کنید.

لینک مستندات: Django-Crisp-forms

Django-import-export

Django-import-export برای وارد کردن دیتای حجیم با استفاده از Excel، CSV، JSON، YAML و … مناسب است. دارای قابلیت پیش‌نمایش و پشتیبانی از admin است. همچنین فیلترها برای خروجی گرفتن و مرتب سازی داده‌ها قابل استفاده هستند.

لینک مستندات: Django-import-export

منبع: https://www.inkoop.io/blog/8-must-have-django-packages

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)