۵ جایگزین برتر Trello در ۲۰۲۰ (مقایسه امکانات، قیمت و رابط کاربری)
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اگر به دلیل تحریم Trello به دنبال جایگزینی برای این ابزار هستید این مقاله را دنبال کنید. در این روزها با وجود ویروس کرونا، کسب و کارها در تلاش برای دورکاری شدن هستند. اما برای مدیریت کارمندان و افراد تیم به صورت دورکاری، به ابزاری مناسب برای اینکار نیاز دارید.
در حال حاضر بیش از ۲۴۹ ابزار مدیریت پروژه مطرح در دنیا وجود دارد که از Kanban board پشتیبانی میکنند.
تعداد زیاد این ابزارها انتخاب یکی از آنها که مناسب برای کسب و کار شما باشد را سختتر میکند. برای ساده کردن کار شما، ما بهترینها را برای شما که شامل ۵ ابزار هست را در این مطلب لیست کردهایم. ما تمامی موارد از جمله امکانات، پلنها، قیمتها، تجربه کاربری و رابط کاربری هر یک را بررسی خواهیم کرد.
برای پیدا کردن بهترین ابزار آمادهاید؟ پس با هم بریم تا بررسی کنیم.
معرفی کوتاهی از Trello
ویژگی اصلی و مهم Trello در مقایسه با ابزارهای مدیریت پروژه دیگر، استفاده از Kanban board است.
Kanban board در واقع نمایش پروژههای مختلف در مراحل مختلف کار است. این سبک ابتدا توسط شرکت Toyota برای نمایش مراحل پیشرفت کار در تختههای سفید استفاده شد. بنیانگذار Trello آقای Joel Spolsky از این سبک در ایجاد یک رابط کاربری برای مدیریت پروژهها به نام Trello استفاده کرد. این روزها تمامی ابزارهای معروف مدیریت پروژه (مانند: Asana، Jira، Microsoft Project و…) از Kanban board استفاده میکنند. این به این معناست که همه آنها از نظر قابلیت استفاده بسیار شبیه به Trello هستند.
آیا Google ابزاری مشابه Trello دارد؟
گوگل هنوز راه حل اختصاصی مانند Trello برای مدیریت پروژه را معرفی نکرده است. اما راهحلهای جایگزین ابری دیگری برای جمعآوری و دستهبندی کارها ارائه کرده است. ابزار Google Keep یکی از این راهحلهاست که شما در آن، کارهای در دست انجام را برای خود لیست میکنید.
در این ابزار شما میتوانید یک کارت یا کار به خصوص را با دیگر کاربران گوگل به اشتراک بگذارید. و برچسب دلخواه و یاآور برای آن کارت یا کار تنظیم کنید. البته که این روش از ایدهآل ما برای مدیریت کارها بسیار فاصله دارد و شما نمیتوانید مهلت انجام کار تنظیم کنید و یا نگاه کلی به سبک Kanban board داشته باشید.
آیا Microsoft ابزاری مشابه Trello دارد؟
Microsoft دو ابزار مشابه و جایگذین Trello ارائه میکند: Microsoft Planner و Microsoft Project.
Microsoft Planner یک ابزار ساده مدیریت کارها و جمعآموری و نمایش آنها به صورت Kanban board است.
Microsoft Project ابزاریست پیشرفتهتر برای مدیریت پروژهها که تمرکز زیادی بر روی جداول زمانی و وظایف و مسئولیتهای کارها دارد.
۵ جایگزین برتر Trello
۱) Asana
Asana یکی از ابزارهای مدیریت پروژه پیشرو محسوب میشود که در چند سال گذشته به سمت سبک نمایشی Kanban board حرکت کرده است.
امکانات و قیمت
امکانات | Trello | Asana |
---|---|---|
سبک نمایشی Kanban | ||
محول کردن وظایف | ||
تعریف مهلت زمان | ||
ابزارهای تسهیل روند کار | ||
قابلیت سازگاری | ||
نمایش بصورت زمانی |
از آنجایی که Asana از Kanban bord استفاده میکند، قابلیتهای مقایسهای زیادی با Trello دارد. همچنین دارای ویژگیهای پیشرفتهتر برای خودکار کردن کارهاست.
از پلن رایگان Asana میتوان تا ۱۵ کاربر استفاده کرد و در نسخه Premium برای هر کاربر اضافه باید حدود ۱۰ دلار در ماه پرداخت کرد.
تجربه کاربری
تجربه کاربری که شامل نحوه نمایش و کار کردن با وظایف تعریف شده میشود، تا حد بسیار زیادی شبیه به Trello است. شما میتوانید با کشیدن و رها کردن وظایف، آنها را به موقعیت و مرحله بعدی ببرید و با کلیک بر روی آنها، جزئیات را مشاهده و ویرایش کنید. در کل شروع به کار کردن با Asana و تعریف وظایف، بسیار ساده است.
قابلیت سازگاری
Asana با ۱۵۸ برنامه مختلف مانند: Slack، Office 365 و Salseforce، سازگاری کامل دارد.
موارد استفاده Asana
- تیمهای کوچیک با پروژههای پیچیده و وظایفی که به چندین نفر محول شده است.
- تیمهای بزرگ با روند کار پیچیده.
آیا Asana از Trello بهتر است؟
به علت تفاوت در ساختار و موارد استفاده بین این دو ابزار، نمیتوان گفت که یکی از دیگری بهتر است. اما با توجه به این که هم اکنون شما تفاوت بین آنها را متوجه شدید. میتوانید تصمیم درستی در انتخاب یکی از آنها برای شرکت خود بگیرید.
۲) Airtable
Airtable یک ابزار کوچک هوشمند با راه حل استفاده از جداول که شرکتها میتوانند از آن برای مدیریت تیم و پروژهها استفاده کنند.
امکانات و قیمت
امکانات | Trello | Airtable |
---|---|---|
سبک نمایشی Kanban | ||
محول کردن وظایف | ||
تعریف مهلت زمان | ||
ابزارهای تسهیل روند کار | ||
قابلیت سازگاری | ||
نمایش در تقویم |
Airtable فقط دارای نمایش جدولی نیست و از نمایش به صورت Kanban و تقویمی پشتیبانی میکند.
پلن رایگان Airtable شامل ۱۲۰۰ ردیف و ۵ گیگابایت فضا میشود و پلن Plus شامل ۱۰ دلار به ازای هر کاربر در ماه میشود.
تجربه کاربری
تجربه کاربری شما در استفاده از Airtable، بسیار شبیه به نسخه تقویت شده Excel و یا Google sheets است.
اما استفاده از سبک نمایشی Kanaban در Airtable برای کاربرانی که قبلا از Trello استفاده میکردهند راحت است.
در Airtable شما میتوانید بهراحتی با کلیک بر روی آیکن + در انتهای هر ستون، پروژه جدید اضافه کنید و هر کارت را در هر مکانی قرار دهید.
قابلیت سازگاری
Airtable با ۳۲ برنامه مختلف به طول کامل از طریق API سازگاری دارد.
موارد استفاده Airtable
- شرکتهایی که نیاز به امکاناتی برای مدیریت اطلاعات سازمانی خود و مدیریت پروژههای خود دارند.
- کاربرانی که ترجیح میدهند با جداول کار کنند.
۳) Basecamp
Basecamp فقط ابزاری برای مدیریت پروژه نیست و میتواند به عنوان بستر و پلتفرم کار و همکاری استفاده شود.
امکانات و قیمت
امکانات | Trello | Basecamp |
---|---|---|
سبک نمایشی Kanban | ||
محول کردن وظایف | ||
تعریف مهلت زمان | ||
ابزارهای تسهیل روند کار | ||
قابلیت سازگاری | ||
ابزار چت و همکاری |
Basecamp همچنین دارای سیستم چت و ابزارهای همکاری در کنار بودن به عنوان یک سیستم مدیریت پروژه است.
Basecamp دارای پلن رایگان ۳۰ روزه است و برای استفاده دائم (همچنین بدون محدودیت کاربر)، هر شرکت باید ۹۹ دلار در ماه پرداخت کند.
تجربه کاربری
Basecamp شرکت شما را به تیمها یا پروژهها تقسیم بندی میکند. با دسترسی به صفحهی هر تیم شما میتوانید به بخش چت و کارهای در دست انجام آن تیم نظارت داشته باشید.
قابلیت سازگاری
نسخه سوم Basecamp با بیش از ۴۵ برنامه مختلف به طور کامل از طریق API سازگاری دارد.
موارد استفاده Basecamp
- شرکتهای فقط به یک ابزار برای مدیریت پروژه و همکاری در تیم نیازمنداند.
- شرکتهایی که میخواهند به ازاری هر کاربر در سیستمهای مدیریت پروژه هزینه پرداخت نکنند.
۴) Jira
Jira یک ابزار مدیریت توسعه نرمافزار است که توسط شرکت Atlassian (شرکت مادر Trello) ساخته شده است.
امکانات | Trello | Jira |
---|---|---|
سبک نمایشی Kanban | ||
محول کردن وظایف | ||
تعریف مهلت زمان | ||
ابزارهای تسهیل روند کار | ||
قابلیت سازگاری | ||
ابزارهای توسعه چابک |
Jira علاوه بر مدیریت پروژه با Kanban board دارای ابزارهای توسعه چابک مانند سیستمهای چابک گزارشگیری، نمایش مشکلها و… است.
پلن رایگان Jira اجازه استفاده تا ۱۰ کاربر را میدهد و در پلن Standard آن، به ازای هر کاربر ۷ دلار در ماه باید پرداخت شود.
تجربه کاربری
عملکرد نمایشی Jira تقریبا با Trello یکسان است.
در Jira همچنین در یک کارت که شامل یک وظیفست، برنامه انتشار و نمایش وظیفه برای بهبود عملکرد توسعهدهنده قرار داده شده است.
قابلیت سازگاری
Jira با بیش از ۱۰۰۰ برنامه مختلف مانند Githab، Adobe XD و دیگر ابزارهای ضروری توسعه نرمافزار به طور کامل سازگاری دارد.
موارد استفاده Jira
- شرکتهای نرمافزاری که به یک ابزار مدیریت پروژه نیازمند هستند.
۵) Microsoft Project
Microsoft Project یک نرمافزار ویژه (Enterprise) شرکت Microsoft است.
امکانات و قیمت
امکانات | Trello | Microsoft Project |
---|---|---|
سبک نمایشی Kanban | ||
محول کردن وظایف | ||
تعریف مهلت زمان | ||
ابزارهای تسهیل روند کار | ||
قابلیت سازگاری | ||
برنامهریزی زمانی و Sprint |
Microsoft Project یک نرمافزار پایهای است که مدیریت پروژه را توسط جدول بندی و لیست کردن وظایف بر اساس زمان و برنامهریزی Sprint برای توسعه چابک انجام میدهد.
پلن اولیه Microsoft Project از ۱۰ دلار در ماه برای هر کابر شروع میشود.
تجربه کاربری
کار با جداول و یا لیستها، محول کردن وظایف به افراد و تعریف زمانبندی در Microsoft Project بهسادگی انجام میشود.
استفاده از Microsoft Project برای کسانی که تا بحال از Kanban board در Trello استفاده کردهاند بسیار راحت است.
قابلیت سازگاری
Microsoft Project تنها با ۱۶ برنامه سازگاری دارد که کاملا واضح است که از دیگر رقبا در این مورد عقب مانده است. اما با دیگر ابزارهای Microsoft مانند Mircosoft Teams و Office 365 سازگاری دارد.
موارد استفاده Microsoft Project
- شرکتهایی که در حال حاضر از برنامههای Microdoft Team و Office 365 استفاده میکنند.