تغییر پلن‌ها، اضافه‌شدن پشتیبانی از React و Vue، ارائه‌ی اعتبار هدیه و امکانات بیشتر

یک ماه از آخرین به‌روز رسانی ما گذشته است. در طی این یک ماه، روی فراهم‌کردن تجربه‌ای بهتر متمرکز بودیم. در این نوشته، همراه ما باشید تا با قابلیت‌های جدیدی که اضافه‌کرده‌ایم و تغییراتی که بخش‌های مختلف داشته، شما را آشنا کنیم.

تغییرات پلن‌ها و قیمت‌گذاری

در طی ۹ ماهی که از راه‌اندازی سرویس ابری لیارا گذشته است، سعی کرده‌ایم که قیمت‌گذاری ثابت و پایداری را ارائه کنیم تا شما بتوانید روی کسب و کارتان متمرکز باشید و نگران تغییرات لحظه‌ای قیمت ارز نباشید. حالا که قیمت ارز تقریبا به ثبات خوبی رسیده است به این نتیجه رسیدیم که قیمت‌گذاری جدیدمان را برای چند ماه آینده ارائه کنیم. تنها دلیل‌مان برای تغییر قیمت‌ها، بحث ارز نیست. بلکه تمام سرورهای لیارا به روی دیسک‌های SSD و NVMe منتقل شده‌اند و این باعث افزایش کیفیت و سرعت آن‌ها و به طبع افزایش قیمت سرورها شده‌است.

همراه با تغییر قیمت، تنوع جدیدی از پلن‌ها را نیز فراهم کردیم. در طی این چند ماه، با توجه به رفتار کاربران‌مان، به این تنوع جدید رسیدیم که برای نیازهای مختلف شما طراحی شده‌اند.

با توجه به تغییر پلن‌ها، لازم است که تا یک هفته‌ی آینده یعنی تا تاریخ ۲۸ خرداد ماه، برنامه‌ها، دیتابیس‌ها و سرویس فایل‌تان را به پلن‌های جدید منتقل کنید. حتما قبل از تغییر پلن، از داده‌های‌تان فایل پشتیبان تهیه کنید. در صورتی که این انتقال توسط شما تا تاریخ ذکر شده صورت نگیرد، ما به صورت خودکار سرویس‌های‌تان را به نزدیک‌ترین پلن ممکن منتقل می‌کنیم.

امکان تغییر اندازه‌ی برنامه‌ها،‌ دیتابیس‌ها و سرویس فایل

این امکان فراهم شده‌است که با یک کلیک و در زمان دلخواه‌تان منابع سرویس‌های‌تان را ارتقا دهید. قابلیت ویژه‌ی این بخش این است که در صورت تمایل، می‌توانید فقط RAM و CPU سرویس‌تان را تغییر دهید و اندازه‌ی دیسک را می‌توانید ثابت نگه دارید. مزیت این قابلیت این است که افزایش RAM و CPU یک تغییر قابل برگشت است. برای مثال، زمانی که ترافیک ورودی برنامه‌ی‌تان افزایش ناگهانی داشته است، می‌توانید از بخش تغییر اندازه، به یک پلن با منابع بیشتر ارتقا دهید و بعد از این که ترافیک‌تان به حالت عادی بازگشت، می‌توانید پلن انتخابی‌تان را به حالت قبل برگردانید.

امکان تغییر اندازه‌ی دیسک و ارتقا آن نیز برای‌تان فراهم شده‌است. فقط باید مدنظر داشته باشید که بعد از ارتقا دیسک، امکان بازگشت به پلن‌های پایین‌تر، به دلیل احتمال از دست‌رفتن داده‌ها، ممکن نیست.

برنامه‌های آماده

این که بتوانید با یک کلیک، برنامه‌ی وردپرس را نصب و راه‌اندازی کنید و بلافاصله شروع به نوشتن و ساختن وبلاگ‌تان کنید، جذاب نیست؟ یا این که ممکن است طرفدار وردپرس نباشید، مشکلی نیست. Ghost را هم می‌توانید با یک کلیک نصب و بلافاصله استفاده کنید.

بخش برنامه‌های آماده لیارا

نام این قابلیت را «برنامه‌های آماده‌» گذاشتیم و از بخش ایجاد برنامه در دسترس است. تلاش ما این است که اپلیکیش‌های کاربردی متنوعی را به این بخش اضافه کنیم. اگر مورد خاصی مد نظرتان است، از طریق پشتیبانی و یا شبکه‌های اجتماعی به گوش‌مان برسانید.

امکان انتخاب نسخه‌ی دیتابیس

تا به امروز، وقتی از بخش دیتابیس‌ها، سرویس جدیدی را تهیه می‌کردید، نسخه‌ی پیش‌فرضی از آن برای‌تان نصب می‌شد. اما از حالا این امکان وجود دارد که نسخه‌ی مدنظرتان را خودتان انتخاب کنید. نسخه‌ی چهار MongoDB منتشر شده‌است. آیا نمی‌خواهید قابلیت Transactions آن را امتحان کنید؟

بخش ایجاد دیتابیس در لیارا

پشتیبانی از دیتابیس MicroSoft SQL Server

انتظار این را نداشتیم که توسعه‌دهندگان ویندوزی هم از لیارا چنین استقبالی را داشته باشند. در حال حاضر برنامه‌های DotNet Core در لیارا در حال اجرا هستند و این دسته از کاربران، درخواست اضافه‌شدن دیتابیس SQL Server را داشتند و حالا می‌توانیم بگوییم که این دیتابیس به لیارا اضافه شده و هم‌اکنون می‌توانید دیتابیس SQL Server تان را راه‌اندازی، نصب و استفاده کنید.

پشتیبانی از React و Vue

لیارا با داشتن پلتفرم Static ، از تمامی کتاب‌خانه‌های سمت کلاینت پشتیبانی می‌کند. اما قطعا ساده‌تر می‌شود اگر مراحل نصب و build برنامه‌ی‌تان نیز روی سرورهای لیارا انجام شوند. با اضافه‌کردن پشتیبانی رسمی از کتاب‌خانه‌های React و Vue، این امکان فراهم شده که فقط با یک دستور liara deploy برنامه‌ی‌های‌تان را روی سرورهای ما مستقر کنید. دیگر نیازی نیست که در کامپیوتر خودتان مراحل نصب وابستگی‌ها و build را انجام دهید. لیارا برای‌تان دستورات npm install و npm run build را به صورت خودکار وارد می‌کند. ضمن این که تنظیمات وب‌سرور nginx هم به صورت خودکار برای‌تان انجام شده‌است.

بخش ایجاد برنامه در لیارا

برنامه‌های React حتما باید با create-react-app و برنامه‌های Vue با Vue CLI باید ساخته شده باشند تا لیارا بتواند آن‌ها را دیپلوی کند. در غیر این‌صورت، لازم است که از پلتفرم استاتیک ما استفاده کنید.

برای به‌روزرسانی به آخرین نسخه‌ی Liara CLI، از دستور زیر استفاده کنید:

$ npm install -g @liara/cli

و سپس با دستور زیر مطمئن شوید که نسخه‌ای که برای‌تان نصب شده، بالاتر و یا برابر 1.3.0 باشد.

$ liara -v
@liara/cli/1.3.0 linux-x64 node-v10.15.1

اعتبار هدیه

برای مدت محدودی، چهار بسته‌ی ویژه تدارک دیده‌ایم که برای افزایش اعتبار حساب‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این بسته‌ها عبارت‌اند از:

  • بسته‌ی ۵۰ هزار تومانی + ۵ هزار تومان اعتبار هدیه
  • بسته‌ی ۱۰۰ هزار تومانی + ۱۵ هزار تومان اعتبار هدیه
  • بسته‌ی ۲۰۰ هزار تومانی + ۴۰ هزار تومان اعتبار هدیه
  • بسته‌ی ۴۰۰ هزار تومانی + ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه
بخش افزایش اعتبار در لیارا

با انتخاب هر کدام از این بسته‌ها، لیارا اعتبار هدیه‌ای متناسب با بسته به اعتبارتان اضافه می‌کند.

تیم لیارا معتقد است که می‌تواند تجربه‌ی جدیدی از استقرار، نگه‌داری و استفاده از خدمات میزبانی را برای‌تان فراهم کند. کار ما این‌جا تمام نمی‌شود و در طی هفته‌های آتی امکانات بیشتری را با توجه به درخواست‌های شما و نیازتان به لیارا اضافه خواهیم کرد.

برای ارائه پیشنهادات و یا نظرات‌ درباره لیارا، می‌توانید از طریق توئیتر، تلگرام و یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi