امکان بازگشت به نسخه‌های قبلی، ارائه‌ی دیتابیس MariaDB و امکانات بیشتر

تیرماه به پایان رسید و تیم ما در طی این مدت، امکانات جدیدی را با توجه به درخواست‌های شما پیاده‌سازی کرده است. در این نوشته، این امکانات را با هم مرور می‌کنیم. شما می‌توانید نظرات‌تان را در مورد این امکانات و یا امکاناتی که مدنظرتان است، از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پشتیبانی سرویس ابری لیارا به اطلاع ما برسانید.

امکان بازگشت به نسخه‌های قبلی (Rollback)

فرض کنید کدهای جدیدی که دیپلوی کرده‌اید دارای ایرادی باشند و برنامه‌ی‌تان بعد از دیپلوی اجرا نشود و یا کاربران‌تان با مشکلاتی مواجه شوند. آیا بهتر نیست قابلیت‌های جدیدی که دیپلوی کرده‌اید را موقتا غیرفعال کنید و فورا به نسخه‌ی قبلی بازگردید تا دست کم برنامه‌ی‌تان مثل قبل کار کند و کاربران‌تان دچار مشکل نشوند؟

در چنین شرایطی، فرایند بازگشت به نسخه‌ی قبلی هم نباید پیچیده باشد. وگرنه ترجیح خواهید داد که مشکل را پیدا کنید تا این که بخواهید به نسخه‌ی قبلی بازگردید. اگر سخت و پیچیده باشد. در همین راستا، قابلیت «بازگشت به نسخه‌ی قبلی» و یا همان «Rollback» لیارا در اختیار شما قرار گرفته است که تنها با یک کلیک، این امکان را به شما می‌دهد که برنامه‌ی‌تان را به نسخه قبلی و یا نسخه‌های قدیمی‌تر به انتخاب خودتان، بازگردانید.

بخش بازگرداندن یا برگشتن به نسخه قبلی (Rollback) در لیارا

اگر متغیری (Environment Variable) را اشتباه تغییر دادید، نیازی نیست نگران باشید. قبل از تغییر متغیرهای برنامه‌ی‌تان نیازی نیست از آن‌ها بک‌آپ و پشتیبان تهیه کنید. چون داده‌ای از دست نمی‌رود. اگر متغیری را اشتباه پاک کردید و یا مقداری را اشتباه وارد کردید و برنامه دیپلوی شد، می‌توانید با یک کلیک به متغیرهای قبلی و به طور کلی، به شرایط قبلی بازگردید. طوری که انگار آب از آب تکان نخورده است.

اضافه‌شدن چند برنامه‌ی آماده‌ی جدید

در نوشته‌ی قبلی، قابلیت «برنامه‌های آماده»ی لیارا را معرفی کردیم. این که بتوانیم برنامه‌های کاربردی‌ای مانند WordPress را با یک کلیک نصب و راه‌اندازی کنیم، برای همه‌ی‌مان بسیار جذاب بود. و حالا با توجه به استقبال شما از این بخش، برنامه‌های جدیدی را اضافه کرده‌ایم.

نرم‌افزار Gitea را می‌شناسید؟ شبیه GitHub است، اما به صورت خصوصی برای خودتان! از VSCode برای توسعه‌ی برنامه‌های‌تان استفاده می‌کنید؟ حالا می‌توانید با یک کلیک VSCode را روی Cloud داشته باشید. دنبال اجرای GitLab اختصاصی خودتان هستید اما راه‌اندازی آن سخت به نظر می‌رسد؟ از این پس، با یک کلیک، امکان راه‌اندازی GitLab اختصاصی خودتان را نیز دارید.

بخش برنامه‌های آماده در لیارا

پشتیبانی از دیتابیس MariaDB

همه‌ی ما دیتابیس معروف MySQL را می‌شناسیم. در سال ۲۰۰۹ طراحان و توسعه‌دهندگان اصلی MySQL یک دیتابیس جدید را بر مبنای همین MySQL ایجاد کردند و نام آن را MariaDB یا Maraia DataBase نامگذاری کردند. این پایگاه داده هم به شکل متن باز و رایگان منتشر شده است که می‌توان از آن استفاده کرد.

از این پس، در کنار سایر دیتابیس‌هایی که لیارا پشتیبانی می‌کند، امکان راه‌اندازی و استفاده از این دیتابیس را هم دارید.

بخش ایجاد دیتابیس در لیارا

نسخه‌هایی از این دیتابیس که پشتیبانی می‌کنیم:

  • 10.4
  • 10.3
  • 10.2
  • 10.1

ارائه‌ی سرویس همگانی و رایگان Gitlab

به نظر می‌رسد GitHub در حال تحریم اکانت‌های ایرانی است. ما از GitLab خصوصی برای خودمان استفاده می‌کردیم. حالا بعد از این اتفاق، لازم می‌دانیم دسترسی را برای همه به صورت رایگان باز کنیم. اما در نهایت این اتفاق از سمت گیت‌هاب برای ما هم بسیار ناراحت‌کننده بوده و امیدواریم که این مسئله هر چه زودتر رفع شود و شرایط مانند سابق شود.

برای دسترسی به سرویس رایگان GitLab لیارا، می‌توانید از آدرس https://gitlab.liara.ir استفاده کنید.

گیت‌لب اختصاصی لیارا

ویدیوهای راهنمای استقرار و اتصال به دیتابیس

در صفحه‌ی یک برنامه، بخشی با نام «راهنما» مدت‌هاست که اضافه شده و با توجه به بازخوردهای شما بهبود داده شده‌است. لازم می‌دانیم این بخش را هم به خاطر محتوای غنی‌ای که در آن وجود دارد به شما معرفی کنیم. ویدیوهای مختلفی نیز برای پلتفرم‌های مخلتلف در این بخش قرار داده شده‌است.

بخش راهنما در لیارا

نمایش اعلانات در داشبورد لیارا

تا به امروز، اعلانات را فقط از طریق سرویس‌های بیرونی مانند ایمیل و یا تلگرام به دست‌تان می‌رساندیم. از این پس امکان مشاهده‌ی اعلانات را از داشبورد لیارا نیز خواهید داشت.

بخش اعلانات در لیارا

قالب‌های آماده‌ی متغیرها (Environment Variable Templates)

ایجاد متغیرها از یک جایی به بعد، کاری تکراری است. یک الگوی تکراری هم دارد. برای مثال زمانی که می‌خواهید اطلاعات دیتابیس را به برنامه‌ی‌تان بدهید، باید چند متغیر معمولا با نام‌های DB_PORT و DB_HOST و… بسازید. از این پس در بخش متغیرها، می‌توانید دیتابیس و یا سرویس مدنظرتان را انتخاب کنید و لیارا متغیرهای مربوط به آن سرویس را به برنامه‌ی‌تان اضافه می‌کند.

بخش تنظیم متغییر‌ها در لیارا

تایید حساب کاربری در پنل لیارا

اگر اخیرا وارد حساب کاربری‌تان در پنل لیارا شده باشید، حتما متوجه شده‌اید که یک اعلان جدید دارید. اعلانی که از شما می‌خواهد آدرس ایمیل و شماره‌ی موبایل‌تان را تایید کنید. اگر کاربر جدیدی هم باشید، بدون تایید حساب کاربری، از خدمات نمی‌توانید استفاده کنید.

تایید حساب کاربری به ما کمک می‌کند که در زمانی که مشکلی برای اکانت‌تان پیش آمده و یا نمی‌توانید دسترسی به پنل کاربری‌تان داشته باشید، راه‌هایی را برای کمک به شما داشته باشیم. ضمنا برای این که بتوانیم جلوی استفاده‌های نادرست از لیارا را بگیریم و کیفیت خدمات را بالا نگه داریم لازم است که از هویت کاربران مطمئن شویم.

اگر کاربر فعلی لیارا هستید، خواهشمندیم که حساب کاربری‌تان را تایید کنید تا در آینده دچار مشکلی نشوید. در صورتی که حساب‌تان را تایید نکنید احتمالا در چند روز آینده، دیگر نخواهید توانست برنامه و یا دیتابیس جدید بسازید.

تایید حساب کاربری کمتر از ۵ دقیقه زمان شما را می‌گیرد. لازم است که در ابتدا ایمیل و سپس شماره‌ی تلفن همراه خود را وارد کرده و مراحل تایید آن را طی کنید. در این صورت، با آسودگی خاطر بیشتری از امنیت حساب کاربری‌تان می‌توانید از خدمات لیارا استفاده کنید.

برای ارائه پیشنهادات و یا نظرات‌ درباره لیارا، می‌توانید از طریق توئیتر، تلگرام و یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها:

خدمات رایگان لیارا

۲.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان

۲.۵ گیگابایت Object Storage سازگار با پروتکل S3 با دیسک‌های SSD به‌صورت رایگان دریافت کنید.

هاست رایگان برای دیتابیس‌

دیتابیس‌های MariaDB، PostgreSQL و Redis را فقط با یک کلیک و به‌صورت رایگان تهیه کنید.

سرویس DNS رایگان

به سادگی دامنه‌تان را اضافه کنید و به صورت رایگان رکورد‌های آن را مدیریت کنید.

۱۰۰ هزار تومان اعتبار اولیه

بعد از ثبت نام در لیارا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هدیه دریافت می‌کنید که با توجه به ساعتی بودن هزینه سرویس‌ها، می‌توانید تمامی خدمات پولی را برای چندین هفته رایگان استفاده کنید.

ارسال ۱۰۰ ایمیل تراکنشی رایگان در هر ماه

در سرویس ایمیل لیارا شما می‌توانید تا ۱۰۰ ایمیل رایگان در هر ماه ارسال کنید و فقط برای بیش از آن هزینه پرداخت کنید. (به‌همراه دسترسی SMTP)

هاست رایگان برای انواع وبسایت

تفاوتی ندارد برای وبسایت خود از Node استفاده می‌کنید یا Laravel و Django، در لیارا می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را میزبانی کنید.

توسعه‌دهندگان درباره‌ی ما چه می‌گویند

تجربه کار باliara_cloud@امروز خیلی خوب بود. یکی از سرویس هام رو منتقل کردم روش و راضیم. انقد سریع و جذاب کارم راه افتادم اصن باورم نمیشد! برعکس سرویس های PaaS دیگه با اون همه پیچیدگیشون. دمتون گرم
...

MohammadReza
liara testimonial
keikaavousi

بعد از بسته شدن @fandoghpaas و ناراحتی همه‌مون از اینکه یه سرویس خوب و صادق نمی‌تونه از پس هزینه‌ها بر بیاد، سرویسم رو منتقل کردم به پاس لیارا (https://liara.ir @liara_cloud) . تجربه راحت و خوب. تفاوت‌هایی داشت که کمی کار می‌خواست ولی تا الان کاملا راضی.

jadi
liara testimonial
jadi

یه خسته نباشید باید به تصمیمliara_cloud@بگم،
بعد از چندین روز سرکله زدن با سرویس های مشابه بالاخره تصمیم گرفتم لیارا رو امتحان کنم و باور نمیشه ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نبرد،
دمتون گرم.

Arch
liara testimonial
EbadiDev

واسه سرویس PaaS با اختلاف لیارا بهترین رابط کاربری داره و یکی از مزیت‌های سرویس دیتابیس‌شون اینه که خودشون به صورت دوره‌ای بکآپ میگیرن.
...

Ali Najafi
liara testimonial
me_ali_najafi

یکی از کارهای خوبی که جدیداً میکنم اینه که یه دیتابیس روی لیارا میسازم و به پروژه وصل میکنم اینطوری هم خونه و هم محل کار دیتابیس بروز رو دارم و راحت میتونم ادامه بدم کار روliara_cloud@

Navid
liara testimonial
1navid

عاشقliara_cloud@شدم درسته در حد AWS نیست ولی خب تجربه خوبی واسه پروژه های داخل ایران ارائه میده، میتونم رو CD هم اجراش کنم

Amir H Shekari
liara testimonial
vanenshi

همراه شما هستیم

در خصوص سفارش یا استفاده از سرویس‌ها سوالی دارید؟
تلفن واحد فروش:
۰۲۵-۳۳۵۵۷۶۱۹ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)
تلفن واحد فروش: ۳۳۵۵۷۶۱۹-۰۲۵ (روزهای کاری ۹ الی ۱۷)